Mercedes-Benz C kupé – Nebe plné hvězd – test

Modrá barva laku testovaného kupé třídy C by stěží našla lepší kulisy pro své entrée, než sytě zelenou trávu a bílo-růžově rozkvetlé stromy v tom nejkrásnějším jaře. Je totiž stejně plná emocí jako jarní příroda v plném rozpuku. V kombinaci s „hvězdným“ designem pětipaprskových kol je dokonalým adeptem na nejhezčí kupé, jaké je aktuálně na trhu.

SONY DSC

Karoserie kupé má z podstaty velkou výhodu proti ostatním typům aut, protože tak moc neřeší aspekty praktického využití, jejichž následkem je sice větší zavazadelník nebo více místa na zadních sedadlech, současně ale také částečná ztráta sexappealu toho kterého vozu. Kupé řady C má výraznou přední masku s mohutnými nasávacími otvory v nárazníku, uprostřed mřížky velkou hvězdu v černém poli, která je umístěna na široké chromované lince. Následuje dlouhá kapota a za ní nízká kabina, která ladně přechází do štíhlé zádi zakončené decentním spoilerem na hraně víka kufru. Od sedanu se neliší jen bezrámovými okny a protáhlejší linií zádi, ale také podvozkem sníženým o 15 mm, což dává autu sportovnější vzhled.

Luxusní vzhled interiéru na první pohled podtrhuje hnědá kůže použitá na čalounění sedadel i polstrování dveří, která tvoří s černou palubní deskou a stropem výrazný kontrast. Speciálně pro toto kupé jsou určena sportovní sedadla s bočním vedením na sedáku i opěradle, která mají integrované opěrky hlavy. Pro delší cestování potěší výsuvný sedák s nastavitelnou délkou. Hodil by se podavač bezpečnostního pásu, bez něj je šmátrání daleko dozadu docela nepříjemné a hraničící s vykloubeným zápěstím. Široký středový tunel i palubní deska jsou potaženy kůží a ozdobně prošity, prémiovost signalizuje velká odkládací schránka v loketní opěrce, která se otevírá ve dvou křídlech směrem vzhůru. Sedadla vzadu působí pohodlným dojmem, ale je potřeba počítat se ztíženým nástupem kvůli chybějícím druhým dveřím, a ani nad hlavou tu cestující nebudou mít moc místa. Nárůst rozvoru o celých 80 mm, délky o 95 mm a šířky o 40 mm využijí především řidič a spolujezdec, tady se budete cítit příjemně a komfortně. Zavazadelník objemu 400 litrů je dostatečně prostorný a pojme bez potíží věci potřebné pro cestování dobře situovaného páru.

SONY DSC

Na středovém panelu najdete minimum tlačítek, protože většina funkcí je ovládána prostřednictvím touchpadu multimediálního systému, který se zobrazuje na volně stojícím displeji na vrcholu středového panelu. Přístrojový štít skrývá dva kruhové ukazatele a informační displej s údaji o jízdě, vše v dobře známém designu třídy C.

Podvozek sportovního kupé by měl být dostatečně tuhý pro agilní jízdu, v případě testovaného vozu byl však tuhý možná až příliš. Přejezdy nerovností byly znatelné a neodfiltrovalo je ani komfortní nastavení. Všechno si ale vynahradíte jízdním projevem v zatáčkách, kdy se nechá vést přesně v oblouku, bez náklonů, bez nedotáčivosti. Stejně spokojeni budete i na dálnici, kde drží perfektně směr i ve vysoké rychlosti. Na výběr máte čtyři jízdní režimy Eco, Comfort, Sport a Sport+ a k tomu Individual pro vlastní nastavení. Dlužno říci, že tady je mezi režimy skutečně znatelný rozdíl a vyplatí se vyzkoušet, který režim vám na konkrétním úseku vyhovuje, protože projev vozu se opravdu podstatně mění.

Pod kapotou testovaného vozu jsme vyzkoušeli dieselový motor 2,2 s výkonem 170 koní. To je dost na rychlou jízdu i potřebnou akceleraci, maximálka je 234 km/h a zrychlení z nuly na stovku za 7,8 sekundy. V nízkých rychlostech ho uslyšíte možná víc, než by vám bylo milé, na dálničním limitu se ale znatelně ztiší. Ve standardu tohoto modelu je šestistupňový manuál, testovaný vůz byl však vybaven devítistupňovým automatem, jehož spolupráce s motorem je bezchybná, hladká, a navíc mění styl řazení podle nastaveného režimu jízdy. Pádla k manuálnímu řazení v podstatě vůbec nepotřebujete. Příjemná je spotřeba, která během testu byla 6,7 l/100 km, v kombinovaném provozu byste pak podle údajů měli dosáhnout 4,4 litrů.

Mluvit o asistenčních systémech u sportovního kupé, kde přece řidič touží držet opratě co nejvíc ve svých rukou, se může zdát tak trochu zbytečné. Ale i majitel kupé se vydává na delší cesty, kdy asistenci při řízení ocení. A kombinace systémů, které jsou k dispozici, umožňuje částečně autonomní jízdu. Ve standardu je systém sledování únavy řidiče nebo asistent předcházení kolizím, který funguje od rychlosti 7 km/h a aktivuje automatické brzdění až do rychlosti 200 km/h. Dokáže také zabránit srážce s překážkou vpředu až do rychlosti 40 km/h. Příplatková nabídka je ještě bohatší. Adaptivní tempomat s udržováním v jízdním pruhu a asistencí pro jízdu v koloně, systém pro snížení následků hrozící kolize, aktivní parkovací asistent s prostorovým kamerovým systémem včetně sledování vozu z ptačí perspektivy, sledování dopravního značení a adaptivní světlomety. Nesmí chybět vysoká úroveň konektivity a v testovaném vozu jsme si mohli užívat i příplatkové špičkové aparatury Burmester.

Základním modelem je C 180 s benzínovým motorem 1,6 l o výkonu 156 koní. Pro milovníky šestiválců je pak k dispozici i C 400 4MATIC s výkonem 333 koní, nabízí se i osmiválcový C 63 z dílny AMG s výkonem 476 koní a C 63 S s 510 koňmi pod kapotou.

Testovaný model:

motor:  vznětový čtyřválec 2143 cm3

výkon:  125 kW/170 k při 3000 – 4200 ot./min.

točivý moment:  400 Nm při 1400 – 2800 ot./min.

rozměry:  délka 4686 mm, šířka 1810 mm, výška 1400 mm

rozvor náprav: 2840 mm



Facebook

Nejčtenější

Nahoru