Před zahajovacím kolem mistrovství světa FIA v rallycrossu o tomto víkendu Sébastien Loeb a Timmy Hansen předvedou zcela nové provedení vozu Peugeot 208 WRX pro rok 2017, které má nové barvy a agresivní vzhled.
Peugeot 208 WRX pro rok 2017 v porovnání se svým předchůdcem prošel vývojem v několika ohledech. Hlavní změny se udály pod kapotou v souvislosti se zavedením spodku klikové skříně z jednoho kusu. Vůz 208 WRX má nyní maximální přípustnou šířku a přepracovanou karoserii, která zahrnuje nové aerodynamické prvky. Zvláštní pozornost se samozřejmě věnovala zavěšení a tlumičům.
Rychle se blížící sezona 2017 slibuje vyrovnanou konkurenci s tím, že Audi a Volkswagen se poskytnutím tovární podpory přidávají k Peugeotu a Fordu, kteří se již oficiálně zapojují do účasti v šampionátu. Sébastien Loeb a Timmy Hansen budou sbírat pro tým body v každém z 12 kol letošního kalendáře, který zavede posádky na tři různé kontinenty a zakončí v polovině listopadu v jižní Africe.
Zároveň s touto dvojicí bude v rámci celého mistrovství světa poprvé bojovat i kralující šampion mistrovství Evropy v rallycrosu FIA Kevin Hansen. Osmnáctiletý mladík, kterého FIA v roce 2016 vyhlásila „Nováčkem roku“, bude ve svém voze 208 se specifikací ‚2016 plus‘ pokračovat ve svém zaučování.
Ohlasy z padoku…
Sébastien Loeb (Peugeot 208 WRX č. 9)
„Barcelona je pro zahájení sezony skvělým místem a doufejme, že počasí k nám bude laskavější, než tomu bylo při zahájení sezony 2016 v Montalegre v Portugalsku, když při mém debutu v plné účasti v šampionátu mistrovství, mě ‚přivítal‘ zápasem s nekonečným lijákem! Mám rád Barcelonu, neboť ve mně vždy vyvolává mnoho šťastných vzpomínek. Před mnoha lety jsem tam jezdil s řadou různých aut včetně vozu Red Bull formule 1 a sportovního vozu Peugeot 908. Jsem nadšený, že se tam vrátím, abych zjistil, jak se náš nový 208 WRX ukáže tváří tvář konkurenci v mistrovství světa v rallycrossu. Tým v době mezi sezonami vynaložil nesmírné úsilí a po našem nejnovějším testování v Lydden Hillu mám pocit, že vůz pokročil prakticky ve všech oblastech od motoru a šasí až po řazení a tlumiče. V podstatě je to po všech stránkách konkurenceschopnější verze a na okruzích s menší přilnavostí by měla být přizpůsobivější a rychlejší než dříve. Barcelona pro nás v tomto ohledu není příliš náročná, nicméně to bude fascinující víkend, neboť bude prvním přímým porovnáním s našimi soupeři, kteří všichni během zimních měsíců podobně intenzívně pracovali na zlepšení.“
Timmy Hansen (Peugeot 208 WRX č. 21)
„Měli jsme potěšení absolvovat s verzí vozu Peugeot 208 WRX pro rok 2017 řadu testů a vyřešili jsme několik problémů, které nás občas loni brzdily. Můžeme tento nový vůz skutečně dostávat až na limit a on se odmění skutečně asertivním a útočným stylem jízdy. Nemohu se dočkat, až se v Barceloně postavím na startovní rošt, zejména když vůz 208 má nyní nové, respekt budící barvy a škálu aerodynamických doplňků, dík nimž vypadá ještě agresivněji! Okruh v Barceloně by nám měl rovněž vyhovovat. Loni jsem v semifinále startoval z první pozice a ve finále byl druhý. Těším se, až tam zahájíme novou sezonu.“
O rallycrossu
Závody v rallycrossu se jezdí na okruzích s kombinovaným povrchem (60 % asfalt/40 % nezpevněný) o délce kolem jednoho kilometru s jedním nebo více skoky. Jezdci jsou během víkendu vyřazování a pouze šest nejrychlejších a nejodvážnějších z nich se dostane do finálového souboje.