V rámci ženevského autosalonu se uskutečnila světová premiéra nového hybridního modelu Lexus LS 500h. Nové LS bylo prvně k vidění na mezinárodním autosalonu NAIAS 2017 v Detroitu, kde proběhla premiéra modelu LS 500 s dvojitě přeplňovaným motorem V6.
Model LS 500h používá nový vícestupňový hybridní pohon. Hnací ústrojí používá benzínový motor 3,5 litru V6 Dual VVT-i a dva elektromotory, dohromady poskytující systémový výkon 264 kW (354 k). Zatímco model LS 500 se v Evropě bude nabízet výhradně se stálým pohonem všech kol, varianta LS 500h se představí v provedení s pohonem pouze zadní nápravy i ve verzi s pohonem všech kol.
Lexus LS 500h vychází z nové podvozkové platformy GA-L (Global Architecture-Luxury), zajišťující nízké těžiště a optimální rozložení hmotnosti. Vysoká tuhost podvozku pak umožnila odladit nové zavěšení typu multi-link. Lépe vybavené vozy budou na evropských trzích standardně nabízet adaptivní variabilní odpružení (AVS) vč. pneumatického odpružení.
Interiér modelu LS 500h je postaven na filozofii Omotenashi, vyjadřující pocity japonské pohostinnosti. Přední i zadní sedadla přinášejí pohodlí díky funkcím elektrického nastavování, vyhřívání, chlazení a masáže. Na přání se nabízí i speciální uspořádání zadních sedadel v provedení s oporou stehen, vysunovací opěrkou pro nohy („otoman“) a velkorysým prostorem pro nohy. Rozvor se zvětšil z 3 090 na 3 125 mm.
LS 500h používá kompaktní a lehkou hybridní baterii typu Li-Ion. Baterie je o 20 % menší než jednotka NiMH ze současného modelu Lexus LS 600h, nicméně vykazuje vyšší energetickou hustotu. Použití technologie Li-Ion také přispělo ke snížení hmotnosti baterie a tedy i hmotnosti celého vozidla, což má příznivý dopad na celkovou spotřebu paliva, hladinu emisí a jízdní chování. Zavazadelník se v porovnání s modelem LS 600h zvětšil o 25 litrů.
Model LS 500 pohání nový dvojitě přeplňovaný benzínový motor 3,5 litru V6 ve spojení s desetistupňovou automatickou převodovkou, která má premiéru. Vysoce účinné turbodmychadlo v součinnosti s technologií rychlého spalování nabízí nejen výkon na úrovni schopné konkurovat agregátu V8, 310 kW (415 k) a max. točivý moment 600 Nm, ale i nízkou spotřebu paliva.
Desetistupňová automatická převodovka modelu, která se poprvé představila v luxusním kupé Lexus LC 500, používá klasický měnič točivého momentu, nicméně rychlost řazení zde může směle konkurovat dvouspojkovým převodovým ústrojím. Široké rozpětí soustavy řazení je díky převodům s malými rozestupy ideální pro libovolný jízdní styl a podporuje optimální řazení za všech jízdních podmínek.
V roce 2017 se Lexus prostřednictvím svého modelu RC F GT3 zaměří na motoristický sport. Závodní speciál RC F GT3 v provedení 2017, nyní homologovaný řídicím orgánem této soutěže, asociací FIA, se zúčastní závodních šampionátů v USA a Japonsku, stejně tak jako vybraných podniků pořádaných v Evropě.
V Japonsku se pak dva automobily objeví v barvách týmu LM Corsa ve třídě GT300 japonské závodní série Super GT.
Evropští zákazníci se na nové LC mohou těšit již letos v srpnu. V rámci celého vývoje tohoto vozu kladl Lexus důraz na zachování podstaty původního konceptu LF-LC, aby mohlo vzniknout kupé ztělesňující design definující značku Lexus.
Neméně důležité je to, co se ukrývá pod karoserií. Nové LC je vůbec prvním modelem postaveným na podvozkové platformě GA-L (Global Architecture – Luxury), která vozu propůjčuje nízké těžiště a optimální rozložení hmotnosti.
Díky vyspělým technologiím hnacího ústrojí je LC hospodárné v plně hybridním provedení i ve variantě s agregátem V8. LC 500h by mělo dosahovat spotřeby paliva 6,4 l/100 km při emisích CO2 na úrovni 145 g/km, zatímco LC 500 s benzínovým motorem 5,0 litru V8 o výkonu 351 kW (477 k DIN) vykazuje spotřebu 11,5 l/100 km, resp. emise 263 g/km.