Z modelu Swift se u Suzuki pomalu stává fenomén. Po léta se příliš nemění, což bude pravděpodobně jeden z důvodů, proč ho objevují další a další nadšenci, kteří milují jeho motokárový zvuk, hravou mrštnost a samozřejmě i velice přijatelnou cenu. Čas od času se ještě objeví speciální edice, která mu přidá na přitažlivosti.
To je přesně případ vozu, který jsme dostali k testu. Jedná se o edici, která má přilákat zákazníky rozšířenou výbavou a optickými vylepšeními, která z auta udělají sympatického ďáblíka. Především je to oranžová metalíza, s níž máte pozornost teenagerů, kteří se poflakují na parkovištích kolem pražských sídlišť, zaručenou. Kluci, co už mají řidičák, zase kvitují s povděkem 16 palcová černá kola a výrazný střešní spoiler.
Když je necháte nakouknout dovnitř, budou z toho mít druhé vánoce, protože tady Suzuki připravilo nadílku v podobě sportovního volantu z modelu Swift Sport se stříbrným prošíváním, stejné je to u manžety řadicí páky a sedadel. Ta mají slušné boční vedení, hlavně v oblasti zad. Budete ho zaručeně potřebovat, protože Swift vás bude na okreskách svádět k dovádivé jízdě, při níž to s vámi bude pěkně házet.
Palubní deska se nezměnila – horizontálně je členěná několika liniemi a středový panel nabízí stejné otočné přepínače manuálně nastavitelné klimatizace. Displej nad nimi nabízí ovládání rádia a CD přehrávače, a to ve velmi intuitivním a jednoduchém stylu. Každé tlačítko je pěkně popsané, a tak rychle víte, co k čemu slouží. Swift je u nás auto především pro mladé, takže je potěší zásuvka pro USB vstup a zdířka s 12 V snadno při ruce hned pod ovladači klimatizace.
Přístrojový štít zůstává věrný tradicím – mezi kruhovými ukazateli otáčkoměru a tachometru je informativní displej s údaji o jízdě, vše dobře umístěno v zorném poli řidiče a bez potíží čitelné díky kontrastním bílým číslicím na černém podkladě. Na zadních sedadlech najdou pohodlí spíš cestující menší postavy, ale u auta délky 3,8 m byste asi nečekali místo jako v obýváku. Zavazadelník nabídne 211 litrů prostoru, sklopená zadní sedadla jej zvětší na 512 litrů.
Speciální edice je určena pro pětidveřové provedení s motorem 1,2 VVT, který poskytuje výkon 69 kW. Jeho nezaměnitelný motokárový zvuk dodá jízdě adrenalin, přestože žádné velké závodění s ním podnikat nebudete. Na klikatých silnicích vám ale i v malé rychlosti nabídne hravost a zážitek z řízení. Jeho velikost jej předurčuje jako příjemné městské vozítko, s nímž se dostanete kamkoliv, lehce zaparkujete, jen budete muset dávat pozor, abyste si u obrubníků neodřeli ta pěkná černá kola.
Dálniční jízdy se nebojí a i ve 130 km rychlosti se statečně drží, v kabině už ale pocítíte velkou hlučnost a méně komfortu od podvozku. Celková bilance redakčního testu byla 6,0 l/100 km, tabulková kombinovaná spotřeba je 5,0 l/100 km. Řazení pětistupňovým manuálem je dobré a záleží jen na vás a požadovaném stylu jízdy, jak často budete řadit. Do táhlého kopce se ovšem bez podřazení (někdy i na trojku) neobejdete. Pro kompletní informaci ještě dodejme, že maximální rychlost Swiftu s tímto motorem je 165 km/h a z nuly na stovku akceleruje za 12,3 sekundy.
Suzuki Swift se mladým tolik líbí i pro svou cenovou dostupnost, kterou speciální edice ještě zpříjemnila balíčkem navíc. Kromě již zmíněných úprav exteriéru a interiéru zahrnuje také Bluetooth či vyhřívání předních sedadel. I tak už je výbava GL/AC, z níž vychází, docela bohatá – zahrnuje sedm airbagů, ESP, klimatizaci, elektricky ovládaná okna a zrcátka, tempomat, mlhovky, LED diody pro denní svícení a parkovací senzory.
Testovaný model:
Suzuki Swift 1,2 VVT
motor: zážehový čtyřválec 1242 cm3
výkon: 69 kW/94 k při 6000 ot./min.
točivý moment: 118 Nm při 4800 ot./min.
rozměry: délka 3850 mm, šířka 1695 mm, výška 1510 mm
rozvor náprav: 2430 mm