Ford Mondeo Vignale – První exkluzivní – test

Ford Vignale je nová řada vozů, u nichž značka nabízí mimořádnou prémiovou kvalitu a exkluzivní služby na míru. Mondeo bylo první, kterému se této výjimečnosti dostalo. Vignale ale postupně přibírá další členy – připojil se už i S-MAX, Edge, Kuga a můžeme se těšit i na další adepty pro vstup mezi elitní vozy Fordu.

SONY DSC

Vignale znamená u Fordu výjimečnost a hýčkání zákazníků, účast na speciálních akcích a kulturních představeních nebo aplikaci, která nabízí tipy, rady a vyhledávání důležitých míst nebo služeb, nově také módní kolekci různých doplňků. Pro naši redakci to znamenalo možnost otestovat Mondeo v tomto exkluzivním provedení, navíc s nejvýkonnějším benzínovým dvoulitrem.

Výjimečnost modelů Vignale není jen na papíře. Znamená to například sto dodatečných úkonů, které musí udělat ručně tým šesti řemeslníků ve výrobním závodě ve španělské Valencii, odkud hotové Mondeo vyjíždí. Odlišné detaily karoserie, mimořádné odhlučnění, ale také osobní manažer pro zájemce o vůz, to je Ford Vignale. Také velmi pečlivá kontrola slícování dílů, ručně leštěný lak karoserie, laserově vyřezávané díly koženého čalounění sedadel, která mají jedenáct nafukovacích polštářků pro dokonalou masáž.

SONY DSC

Jak poznáte Vignale od běžného Mondea? Zvenku se především hýří chromovými lištami a ozdobami. Od mřížky chladiče přes lemy mlhovek, dveře, okna, dvě zadní lišty dokonce až k bokům zadního nárazníků se vše pořádně blýská. Snad by toho lesku bylo až příliš, u testovaného auta ho ale trochu tlumí elegantní hnědá barva laku.

Uvnitř je pojetí trochu střízlivější. Už u běžného modelu jsme konstatovali, že by si tak rozměrný vůz, který má být především manažerským sedanem, zasloužil propracovanější design palubní desky, takže nějaká ta ozdobná lišta navíc mu spíš prospěla. Také tu najdete kožené prošívané čalounění i na palubovce a dveřích – také velmi pěkné. Hlavní pozornost ale upoutají sedadla s méně výrazným bočním vedením, orientovaná spíše na pohodlí a relaxaci, hodil by se ještě nastavitelný sedák pro delší cestování. Na zadních sedadlech najde člověk průměrného vzrůstu dostatek místa, v zavazadelníku je s mini rezervním kolem prostor objemu 516 litrů, s plnohodnotným kolem 429 l.

SONY DSC

Objem palivové nádrže je 62 litrů, což znamená menší dojezd, protože pro Vignale jsou vyhrazeny jen nejvýkonnější motory. Dieselový 2.0 TDCI ve výkonových verzích 180 a 210 koní nebo testovaný benzínový 2.0 EcoBoost s výkonem 240 koní. Zde jsme s plnou nádrží při převzetí vozu zaznamenali dojezd jen 470 km. Během redakčního testu se nám podařilo spotřebu oproti předcházejícímu testujícímu snížit na 12 l/100 km, udávaná kombinovaná spotřeba je 7,3 l/100 km. Oficiální parametry testovaného motoru uvádějí maximální rychlost 240 km/h, zrychlení z nuly na stovku za 7,9 s.

Výkon motoru je impozantní, odezva na plyn dost rychlá, chce to ale držet ho ve vyšších otáčkách, kdy už je trochu víc slyšet. V této motorizaci je dostupná výhradně šestistupňová automatická převodovka, k jejímu projevu lze říct, že je nastavena na hladký přechod mezi rychlostními stupni a při rozjezdech jsme nezaznamenali žádné nepříjemné škubání. Příjemným překvapením byly jízdní vlastnosti – na velkých 19 palcových kolech a bez adaptivních tlumičů byla jízda příjemná a pohodlná. Přestože je podvozek spíš tvrdý, přejezdy nerovností se do kabiny přenášejí jen tlumeně. Velký díl má na tom zadní náprava Integral Link, která má „na svědomí“ i snížení hlučnosti na nekvalitních silnicích.

Součástí nabídky pro Vignale je několik asistenčních systémů, které mají přispět k větší pohodě za volantem a menšímu stresu z řízení. Jedná se o systém rozpoznávání dopravních značek (ten je ve standardu), prevence kolizí v rychlosti do 40 km/h s automatickou brzdnou funkcí a aktivní parkovací asistent v kolmém směru. Výhodou je rovněž multimediální systém (rovněž součástí sériové výbavy), který reaguje na hlasové pokyny. K dispozici jsou také známé bezpečnostní pásy s airbagy, které nabízí pouze Ford. Jejich úkolem je v případě nehody těsnější připoutání pasažéra a současně snížení rizika poranění hrudníku.

Důležitá otázka je, kolik exkluzivita a výjimečnost v podobě Vignale stojí a co za tuto cenu dostanete. Základní cena sedanu s dieselovým motorem je 984 990 korun. Testovaný vrcholný benzín pak začíná v aktuálním ceníku na 1 064 990 Kč. Ještě tu ale zbývá dost prvků příplatkové výbavy, patří mezi ně sada bezpečnostních asistentů za 21 tisíc či 51 900 Kč (podle rozsahu zvolené sady), významnou položkou je paket sedadel v perforované kůži s vyhříváním a odvětráváním s masážními funkcemi, to vše za 28 tisíc. Speciální metalický lak Nocciola na testovaném autě by vás přišel navíc na 9 750 Kč.

Testovaný model:

Ford Mondeo Vignale

motor:  zážehový čtyřválec 1999 cm3

výkon:  176 kW/240 k při 5300 ot./min.

točivý moment:  345 Nm při 2300 – 4900 ot./min.

rozměry:  délka 4871 mm, šířka 1852 mm, výška 1482 mm

rozvor náprav: 2850 mm

 

 

 

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru