Nový Lexus LS zvenčí i zevnitř odráží japonskou identitu a specifický přístup k luxusu. Model LS byl navržen jako nejmodernější globální zástupce značky, jenž se objeví přibližně v 90 zemích celého světa.
Nový Lexus LS je delší a nižší než sedan, který nahrazuje. Poprvé se představuje s karoserií připomínající kupé, zdůrazněnou novým designovým jazykem značky Lexus. Jízdní charakter LS pramení z nové globální architektury Lexus pro luxusní vozidla (GA–L). Tato podvozková platforma, určená pro prémiové vozy Lexus s pohonem zadních kol, je prodlouženou verzí platformy kupé Lexus LC 500. Rozvor o délce 3125 mm překonává současný model LS (s prodlouženým rozvorem náprav) o 35 mm.
Použitím vysokopevnostní oceli a hliníku se podařilo snížit hmotnost podvozku a karoserie LS o více než 90 kg. Uvedené úspory se v kombinaci s novým agregátem V6 a vyšší tuhostí karoserie odrazily ve vyšším požitku při dynamické jízdě.
Klíčem k lepším jízdním schopnostem je i to, že nová platforma snižuje těžiště vozu přesunutím největší hmotnosti, včetně motoru a pasažérů, o něco více doprostřed a dolů v rámci podvozku k dosažení co nejlepšího těžiště. Na vysoké pevnosti klíčových podvozkových konstrukcí mají podíl speciální výztuhy v motorovém prostoru, tuhé hliníkové věže předního i zadního zavěšení kol a další prvky.
Lexus pohání zbrusu nový vidlicový šestiválec 3,5 litru, speciálně navržený pro nové LS s novým systémem dvojitého přeplňování, vycházejícím ze zkušeností značky ve světě F1. Jednotka nabízí výkon na úrovni agregátů V8, avšak bez kompromisů ve spotřebě paliva a to vše s minimální hladinou hluku a vibrací. Výkon:310 kW (415 koní / 421 PS) a maximum točivého momentu 600 Nm. Akcelerace z 0 na 100 km/h za 4,5 s1.
Nová vlajková loď LS používá jako vůbec první luxusní sedan desetistupňovou automatickou převodovku, která se již představila v modelu Lexus LC 500. Ačkoli se jedná o automatické ústrojí s měničem točivého momentu, rychlost řazení může směle konkurovat dvouspojkovým převodovkám. K dispozici je řazení pomocí páček na volantu, nicméně většina řidičů upřednostní propracovaný systém elektronického řízení, schopný předvídat řidičovy záměry. Tento systém volí optimální převodový poměr na základě průběžného sledování akcelerace, brzdění a sil bočního zrychlení.
Základní technické specifikace:
Lexus LS, modelové provedení 2018
Motor 3,5 litru V6, přímé vstřikování paliva, dvojité přeplňování
Převodovka Desetistupňová automatická
Výkon 310 kW (415 koní / 421 PS)
Točivý moment 600 Nm
Rozvor náprav 3125 mm
Celková délka 5235 mm
Výška 1450 mm
Šířka 1900 mm
Kola 19 nebo 20″