První SUV s trojzubcem ve znaku. Letos se představilo motoristickým novinářům i veřejnosti, zákazníci si ho objednávají. Pro značku je to něco jako historický předěl. Luxusní Maserati na vysokém podvozku a na skutečné off-road trati, tu ještě nikdy předtím nebylo.
Něžné jméno Levante, které tento model dostal, by mělo vystihovat charakter této novinky v segmentu SUV. Vůz si je vypůjčil od středomořského vánku, který se během chvilky dokáže změnit v bouři. Měl by být komfortní i dynamický na silnici, nabídnout skvělou ovladatelnost na sněhu a ledu, přitom také zvládnout terénní překážky.
Vůz, který se vyrábí v továrně v italském Mirafiori, měří na délku přes pět metrů, přesněji 5003 mm. Stojí na dlouhém třímetrovém rozvoru (3004 mm), na šířku má 1968 mm a na výšku 1679 mm. Přední masku, inspirovanou konceptem Alfieri, si dobře prohlédněte, protože se teď bude používat i na ostatních modelech značky. Lehce podmračené úzké světlomety zasahují od mřížky chladiče hluboko do boků, pod nimi jsou kulaté svítilny mlhovek. Přední nárazník je definován velkými otvory pro nasávání vzduchu.
Na předním blatníku nesmí chybět tři charakteristické otvory, kola mají paprsky odkazující na tvar trojzubce. Zadní kola mají mohutné blatníky, střechu zakončuje výrazný spoiler. Nárazník je chráněn krytem, po jeho obou stranách najdete dvojité koncovky výfuku. Víko kufru dělí tenká chromová linka, která navazuje na výrazné světlomety, ty jsou rozměrnější než přední světla. Vzhledem k rozměrům a proporcím vozu působí překvapivě dobrý parametr aerodynamiky – součinitel odporu vzduchu činí výborných 0,31. Pomáhá tomu i elektrická roleta Air Shutter s automaticky nastavitelnými listy, která je integrována v masce chladiče.
Interiér je horizontálně členěný, středový panel je nízký a dominuje mu velký osmipalcový displej. Nesmí chybět analogové hodiny umístěné na vrcholu palubní desky. Široká konzola mezi sedadly má oboustranně otevíratelnou loketní opěrku se zabudovanou odkládací schránkou. Jinak tu najdete už jen řadicí páku automatické převodovky a přepínače jízdních režimů a vzduchového odpružení.
Krásná sedadla s koženým čalouněním jsou anatomicky tvarovaná, elektricky nastavitelná a nepostrádají bederní opěrku. Při pětimetrové délce je jasné, že na zadních sedadlech bude dost místa pro kolena, prostor pro hlavu by měl být také jeden z nejlepších v této třídě vozů. Zavazadelník má místo na bagáž objemu 580 litrů, jeho dveře se otevírají i zavírají elektricky a dají se ovládat z vozu i zvnějšku pomocí dálkového ovladače. Pro mimořádně náročného zákazníka nabízí Maserati možnost zpracování interiéru na zakázku přesně podle individuálního přání.
Levante nabízí pohon prostřednictvím třílitrového benzínového nebo naftového vidlicového šestiválce, v případě benzínu máte na výběr dvě výkonové varianty. Zážehová jednotka z produkce Maserati s dvojitým turbodmychadlem je k dispozici s výkonem 350 nebo 430 koní, silnější verze pak dokáže rozpohybovat tento robustní stroj z nuly na stovku za skvělých 5,2 sekundy a dosáhne rychlosti 264 km/h. Vznětový agregát, který pro Levante vyrábí společnost VM Motori, poskytuje výkon 275 koní a točivý moment 600 Nm, a to už od 2000 otáček za minutu. Z nuly na stovku zrychlí za 6,9 sekundy a maximální rychlost je 230 km/h.
Řazení zajišťuje osmistupňová převodovka ZF, ve standardu je nejen inteligentní pohon všech kol Q4, ale také diferenciál s omezeným prokluzem. Pro jízdu můžete volit režimy Normal, Sport a Off-road, pohon všech kol pracuje prostřednictvím vícelamelové spojky, která zajišťuje v případě ztráty trakce přenos části točivého momentu na přední nápravu. Při běžných podmínkách je totiž 100 % pohonné síly posíláno na zadní kola, v případě potřeby je možno jej rozdělit až do poměru 50 : 50. Diferenciál na zadní nápravě zase dokáže přenést točivý moment na kolo s lepší trakcí. Přesnou jízdu v zatáčkách posílí vektorování točivého momentu, které přibrzděním vnitřních kol zlepšuje záběr kol vnějších.
Asistenční systémy, které Levante dostalo do výbavy, hlídají mrtvé úhly a jízdní pruhy, varují před kolizí, dokážou udržovat vůz v konstantní rychlosti a odstupu, pomohou při rozjezdu do kopce a sjíždění prudkého svahu.
Základním modelem je dieselová motorizace s cenovkou začínající na 1 612 000 Kč.