Svaz dovozců automobilů se dohodl s vedením společnosti Veletrhy Brno, a.s., že zastaví přípravu veletrhu Autosalon 2017. Důvodem je nedostatečný počet přihlášených značek.
Účast většiny značek zastoupených na českém trhu na úrovni importérů byla jednou ze stěžejních podmínek, na kterých se na začátku příprav Svaz dovozců automobilů shodl s vedením Veletrhů Brno. O účast na Autosalonu však projevily zájem pouze některé značky.
Roli v rozhodnutí importérů účastnit se Autosalonu hraje poměr nově registrovaných firemních a privátních vozidel. Za prvních devět měsíců letošního roku bylo registrováno více než 192 tisíc nových osobních aut, tři čtvrtiny z nich jsou ale firemní. I po započtení operativních leasingů pro privátní majitele tvoří prodeje fyzickým osobám jen necelých 30 procent. Dokud bude tento trend na trhu s novými vozy přetrvávat, bude podle organizátora velmi těžké tradici skutečně reprezentativního Autosalonu obnovit.
Svaz dovozců a Veletrhy Brno jsou přesvědčeny, že připravovat Autosalon postavený alternativně pouze na nabídce dealerů bez účasti dovozců by mělo negativní dopad na kvalitu veletrhu a na návštěvnost.
Jak ukazují průzkumy, které byly při přípravě Autosalonu zpracovány, 55 procent těch, kteří v dohledné době plánují nákup nového auta, je přesvědčeno, že návštěva Autosalonu může ovlivnit jejich rozhodnutí o zvolené značce a modelu. Tři čtvrtiny potenciálních zákazníků by ocenilo prohlédnout si víc značek na jednom místě.