Škoda Octavia od konce roku nastoupí s novou přídí a zádí, řadou řešení pro asistenční systémy, infotainment a konektivitu a s novými výbavami.
Za 20 let od představení prvního modelu v roce 1996 se pro některou z verzí rozhodlo pět milionů zákazníků. S výrazně přepracovanou verzí chce značka pokračovat v úspěších jeho předchůdců, a dále tak posilovat pozici značky na světových trzích.
Linie nového provedení jsou opět o něco ostřejší, zejména v oblasti přídě. Na každé straně se nachází po dvou světlometech, což vytváří „čtyřokou“ tvář krystalického vzhledu. Na přání mohou světlomety svítit i s využitím technologie Full LED. Logo značky je nyní ještě výraznější, celá příď působí mohutnějším, širším dojmem a vyzařuje silný charakter.
Nabídka prostoru i nadále zůstává jednou z největších ve své třídě. Liftback i kombi nabízí délku interiéru 1 782 milimetrů a 73 milimetrů před koleny cestujících na zadním sedadle. Zavazadlový prostor má 590, resp. 610 litrů, sklopením zadních opěradel se rozroste na 1 580, resp. 1 740 litrů. Volitelně jsou pro kombík k dispozici i elektricky ovládané páté dveře.
S modernizací se dostávají i nové systémy infotainmentu. Všechny čtyři – jmenovitě Swing a Bolero a navigační systémy Amundsen a Columbus – teď mají kapacitní displeje ve skleněném designu, které reagují již na lehký dotyk. Columbus má displej s úhlopříčkou 9,2 palce; špičkový systém disponuje WLAN-hotspotem a na přání i modulem pro SIM-kartu s rychlostí LTE pro superrychlé připojení k internetu.
Pokud jde o konektivitu, soubor služeb Škoda Connect se dělí na Infotainment Online a Care Connect. Care Connect je k dispozici ve všech výbavových variantách přepracovaného modelu (kromě verze G-TEC).
V oblasti asistenčních systémů je zde novinka: pokud Octavia poslouží jako tažné vozidlo, přebírá při pomalém couvání řízení asistent pro jízdu s přívěsem. Systém Frontassist doplnila prediktivní ochrana chodců. Také parkovací asistent se představí v nové, zdokonalené verzi. Systémy Blind Spot Detect a Rear Traffic Alert pomocí radaru v zádi jistí vůz při přejíždění z pruhu do pruhu a pomáhají mu při vyparkování při jízdě směrem vzad. Rear View Camera zabírá bezprostřední okolí vozu a obraz přenáší na palubní monitor.
Vedle řady ,Simply Clever` řešení, známými z dřívějška, přibyly i nové prvky: klíč s možností personalizace, do nějž si může několik uživatelů uložit své osobní nastavení, vyhřívaný věnec volantu, sklopné stolky na zadní straně předních opěradel, držáky nápojů usnadňující otevírání PET-lahví, a u verze kombi také vyjímatelná svítilna v zavazadlovém prostoru.
V pěti motorech TSI a čtyřech motorech TDI, které tvoři paletu pohonných jednotek, se vysoký výkon snoubí s nízkou spotřebou. Motory mají zdvihový objem od 1,0 do 2,0 litrů, výkonnostní spektrum začíná na 63 kW (84 k) a končí u 135 kW (184 k). Téměř pro všechny motory v přepracovaném modelu je vedle manuální převodovky v nabídce i šesti- nebo sedmistupňová převodovka DSG. Pro motory 1,8 TSI a 2,0 TDI nabízí ŠKODA i pohon všech kol 4×4. Lahůdkou v oblasti podvozkové techniky je volitelný systém Dynamic Chassis Control (DCC) – ten umožňuje měnit charakteristiky posilovače řízení a tlumičů v režimech Comfort, Normal a Sport. Paleta kol z lehkých slitin sahá od šestnáctipalcových po osmnáctipalcová kola, nabízená v řadě nových designů.
Přepracovaný model ve verzích liftback a kombi bude na jednotlivých trzích možno objednat v závěru roku 2016. Vozy pak budou dodávány počátkem roku 2017.