15 let Škody Superb

Od chvíle, kdy v roce 2001 sjel z linky první vůz řady Škoda Superb, vyrobila česká značky zhruba 900 000 vozů všech třech generací tohoto modelu. Více než 100 000 z nich představují vozy třetí generace, která se vyrábí od března 2015 a která se úspěšně etablovala mezi vozy střední třídy.

 

161021-skoda-superb-640-1934

Svým designem a technologiemi dovedl Superb značku do nové éry. Za své kvality získal model mimo jiné cenu ,Red Dot Award‘ za vynikající produktový design a titul ,Auto roku‘ v řadě evropských zemí. Úspěšnost vlajkové lodi značky podtrhují i počty vyrobených vozů: Od března 2015, kdy z linky sjel první exemplář třetí generace, vyrobila automobilka více než 100 000 vozů tohoto oblíbeného typu.

161021-skoda-superb-2001

Počátky prvních reprezentativních limuzín značky Škoda  sahají až do pionýrských dob výroby automobilů. Model Laurin & Klement FF byl v roce 1907 vybaven prvním osmiválcovým motorem ve střední Evropě. Luxusní model Škoda Hispano-Suiza, vyráběný ve dvacátých letech, používal mimo jiné i první prezident Československé republiky Tomás Garrique Masaryk, na počátku třicátých let zase zákazníky nadchl osmiválcový vůz Škoda 860. V roce 1934 sjel z linky první reprezentativní vůz s názvem Superb: model Škoda 640 Superb. Stejně jako aktuální generace, i její prapředek fascinoval řadou pokrokových technických řešení. Model využíval technologickou platformu vozu Popular, jeho šestiválec o objemu 2,5 litru podával výkon 55 koňských sil. Kardanův hřídel procházel centrální rourou páteřového rámu, namísto tuhých náprav měl vůz také pokrokovější nezávislé zavěšení předních i zadních kol. Výhodou této konstrukce bylo například to, že podstatně vyšší torzní tuhost méně namáhala karoserii. Výrobní haly společnosti ŠKODA tehdy opustilo pouze 200 těchto vozů.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru