Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) si vítězstvím v Rallye Španělsko zajistili počtvrté v řadě titul mistra světa v rallye. Při bouřlivě oslavovaném triumfu v Katalánsku zvítězili s vozem Volkswagen Polo R WRC před posádkami Dani Sordo/Marc Martí (E/E, Hyundai) a Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B, Hyundai). Bylo to jejich páté vítězství v této sezoně a zároveň deváté umístění na stupních vítězů v jedenácti podnicích.
Francouzskou dvojici už nikdo nemůže ohrozit v čele celkového hodnocení Mistrovství světa v rallye 2016 (FIA WRC). Ani jejich týmoví kolegové Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), kteří se po brzkém odstoupení z Rallye Španělsko museli vzdát svých nadějí na boj o titul. Díky osmému místu posádky Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) v hodnocení konstruktérů má také Volkswagen dobré vyhlídky na získání čtvrtého titulu v řadě v nadcházející rallye ve Velké Británii.
Sébastien Ogier drží vedoucí postavení v tabulce již 952 dnů a je teprve třetím mistrem světa v rallye, který se stal čtyřikrát v řadě šampionem královské třídy soutěžního sportu a čtvrtým čtyřnásobným mistrem světa v historii mistrovství světa v rallye (FIA WRC). Nyní se vyrovnal jezdcům, jako jsou Juha Kankkunen a Tommi Mäkinen. Pouze jeho krajan Sébastien Loeb s devíti tituly mistra světa se může pochlubit ještě větším počtem úspěchů.
Jedenáct soutěží, devět umístění na stupních vítězů, z toho pět vítězství: 37. úspěch v kariéře, 30. s týmem Volkswagen, byl pro Sébastiena Ogiera a Juliena Ingrassiu mimořádně sladký. Nyní čtyřnásobní mistři světa zůstali i počtvrté v řadě věrni svému principu potvrdit titul vítězstvím. V roce 2013 zvítězili s předstihem v Rallye Francie, v roce 2014 se jim podařil stejný „husarský kousek“ ve Španělsku a v roce 2015 s předstihem rozhodli extrémně těžce vybojovaným triumfem v Austrálii. Také v roce 2016 museli v Rallye Španělsko – jediném podniku v kalendáři mistrovství světa, který se jede jak na šotolině, tak na asfaltu – intenzivně bojovat o vítězství.
Při Rallye Španělsko v Katalánsku svedli napínavý souboj o nejvyšší příčku místní hrdinové Dani Sordo/Marc Martí (E/E, Hyundai) a pozdější vítězové Ogier/Ingrassia. První den soutěže se jel převážně na šotolině a do dění zasáhlo také počasí. Na zčásti zablácených, zčásti osychajících cestách ztratila posádka Ogier/Ingrassia 17,0 sekundy na posádku Sordo/Martí. Tuto ztrátu však v sobotu, prvním ze dvou dnů na asfaltu, proměnila francouzská dvojice v náskok 5,8 sekundy díky pěti z osmi možných nejlepších časů. Ogier v neděli svůj náskok ještě zvýšil na konečných 15,6 sekundy.
Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), historická tabulka vícenásobných mistrů světa
Sébastien Loeb, devět titulů mistra světa (2004–2012)
Sébastien Ogier, čtyři tituly mistra světa (2013–2016)
Juha Kankkunen, čtyři tituly mistra světa (1986, 1987, 1991, 1993)
Tommi Mäkinen, čtyři tituly mistra světa (1996–1999)
Massimo Biasion, dva tituly mistra světa (1988, 1989)
Marcus Grönholm, dva tituly mistra světa (2000, 2002)
Carlos Sainz, dva tituly mistra světa (1990, 1992)
Walter Röhrl, dva tituly mistra světa (1980, 1982)
Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Španělsko – konečné výsledky
- Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen, 3:13.03,6 h
- Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai, + 15,6 s
- Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai, + 1.15,0 min
- Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai, + 1.27,8 min
- Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford, + 3.24,4 min
- Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford, + 5.24,9 min
- Kevin Abbring/Sebastian Marshall (NL/GB), Hyundai, + 7.31,3 min
- Jan Kopecký/Pavel Dresler (CZ/CZ), Škoda, + 9.05,1 min
- Pontus Tidemand/Jonas Andersson (S/S), Škoda, + 9.20,4 min
- Craig Breen/Scott Martin (IRL/GB), Citroën, + 9.57,1 min
Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Španělsko – výsledky Powerstage
- Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen 7.55,8 min
- Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen + 1,6 s
- Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai + 3,2 s