Mercedes AMG GT R – Zelené peklo v Praze

Jen na jeden den se objevilo v Praze a my jsme neváhali a šli jsme si jej prohlédnout a poslechnout, posedět v kokpitu a samozřejmě fotit a fotit… Speciální barva „AMG green hell magno“ již zdaleka prozrazuje původ sportovního vozu, který strávil velkou část vývoje v „Zeleném pekle“, jak je Severní smyčce Nürburgringu přezdíváno.

Po modelu AMG GT a AMG GT S je třetí člen modelové řady AMG GT novou vrcholnou verzí v modelové nabídce AMG. Z nejnáročnějšího závodního okruhu na světě přichází přímo na silnice: Mercedes-AMG ještě nikdy nevložil do sériově vyráběného vozidla tolik techniky z motoristického sportu jako v případě nového modelu AMG GT R. Základy pro nevšední zážitky z mimořádně dynamické jízdy tvoří koncepce „transaxle“ s motorem uloženým vpředu za přední nápravou a převodovkou před zadní nápravou, motor V8 přeplňovaný dvěma turbodmychadly o výkonu 430 kW/585 k, rozsáhle upravený podvozek, nové aerodynamické řešení a inteligentní lehká konstrukce. Širší blatníky vpředu a vzadu umožnily zvětšit rozchod kol pro optimální trakci a ještě vyšší rychlosti při průjezdech zatáčkami.

Nový přední spoiler pod nárazníkem s aktivními aerodynamickými prvky, velký zadní spoiler a nový zadní nárazník s dvojitým difuzorem zvyšují aerodynamickou účinnost a přispívají k optimální adhezi. Na maximální jízdní dynamiku jsou připravena také lehká kovaná kola se standardními pneumatikami kategorie Cup. To samé platí i pro další novinky, mezi něž patří aktivní řízení zadních kol, protiprokluzový systém s devíti režimy a seřiditelný podvozek (světlá výška, charakteristika pružin i tlumičů) s možností přídavné elektronické regulace. Mimořádné postavení modelu AMG GT R potvrzuje také maska chladiče AMG Panamericana. Její charakteristická podoba s vertikálními žebry slavila světovou premiéru na závodním voze Mercedes-AMG GT3 pro soukromé závodní týmy a nyní nalézá poprvé uplatnění také u sériově vyráběného vozu AMG.

Sportovní kupé AMG GT R bylo použitím progresivní techniky záměrně koncipováno pro jízdu na závodním okruhu. Během vývoje byly využity rozsáhlé zkušenosti ze závodů s vozy AMG GT3 v zákaznickém sportu a seriálu DTM (Deutsche Tourenwagen Masters). Hodnoty jako 3,6 sekundy pro zrychlení z 0 na 100 km/h a nejvyšší rychlost 318 km/h slibují v kombinaci s nastavením pro mimořádnou jízdní dynamiku extrémně rychlé časy na závodním okruhu. Ještě vyšší úroveň jízdních výkonů na závodních okruzích zajišťuje inteligentní lehká konstrukce z hliníku a uhlíkových kompozitů, cíleně vyztužený skelet karoserie, motor V8 s dvěma turbodmychadly a zvýšeným výkonem, specificky upravená sedmistupňová dvouspojková převodovka, inovativní aerodynamické řešení s aktivními prvky, stejně jako nový podvozek s aktivním řízením zadních kol a závěsy kloubů Uniball.

Velké představení tohoto modelu chystáme do listopadového vydání časopisu AutoforDrive.

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru