Autosalon Paris Motor Show speciál – Porsche Panamera 4 E-Hybrid

Porsche představuje na veletrhu v Paříži již čtvrtý model řady Panamera: Panameru 4 E-Hybrid s řízeným pohonem všech kol a s jízdním dosahem v elektrickém režimu 50 km. Systémový výkon vozidla dosahuje 340 kW (462 HP) a spotřeba paliva podle nového evropského jízdního cyklu pro plug-in hybridní modely činí 2,5 l/100 km. To odpovídá emisím CO2 v hodnotě 56 g/km.

5094

Nový plug-in hybrid startuje vždy v čistě elektrickém režimu a prvních 50 kilometrů jízdy při maximální rychlosti 140 km/h neprodukuje Panamera 4 E-Hybrid žádné emise. Přesto je i tato Panamera sportovním vozem v luxusních limuzínách: Porsche s pohonem všech kol dosahuje maximální rychlosti 278 km/h. Systémový točivý moment 700 Nm působí bez jakéhokoli zpomalení již od okamžiku rozjezdu. Rychlost čtyřdveřového hybridního sportovního modelu překročí hranici 100 km/h po 4,6 sekundách. Točivý moment se přenáší na všechna čtyři kola. Optimální rovnováhu mezi komfortem a dynamikou zajišťuje tříkomorové vzduchové odpružení, které je součástí standardní výbavy.

Skvělého výkonu nedosahuje vůz pouhou náhodou, Porsche využívá v nové Panameře 4 E-Hybrid hybridní strategii, která vychází z modelu 918 Spyder a v tomto segmentu je zcela nová. 918 Spyder s výkonem 652 kW (887 HP) je nejrychlejším sériově vyráběným vozem, který kdy objel severní smyčku okruhu Nürburgring. Vůz dokázal zdolat jedno kolo za rekordních 6:57 minut mimo jiné díky posile dvou elektromotorů.

5090

Stejně jako u 918 Spyder poskytuje elektromotor Panaremy výkon 100 kW (136 HP) a točivý moment 400 Nm – a to od prvního dotyku plynového pedálu. Zatímco u předchozí generace se elektrický pohon aktivoval až po sešlápnutí plynu alespoň na 80 procent, nyní pracuje elektromotor a benzínový motor společně v dokonalé harmonii od samého začátku. Elektromotor zajišťuje podobně jako u modelu 918 Spyder po celou dobu dodatečný výkon. Spolu s výkonovými parametry nového šestiválce biturbo o objemu 2,9 litrů (243 kW/330 HP/450 Nm) tak elektromotor a turbo nabíječky nabízí působivý zážitek z plného výkonu.

Panamera 4 E-Hybrid dále využívá elektrickou energii ke zvýšení maximální rychlosti. Tento nový druh „E-Performance“, který nabízí větší výkon, větší požitek z jízdy a zároveň nižší spotřebu, považuje Porsche za výkonnostní set budoucnosti.

Elektromotor tvoří spolu se spojkou k šestiválcovému motoru novou generaci hybridního modulu Porsche. Na rozdíl od elektrohydraulického systému předchozího modelu se spojka u nové Panamery spouští elektromechanicky pomocí elektrického spouštěče, díky čemuž se doba odezvy ještě zkrátí. K přenosu energie na pohon všech kol se stejně jako u jiných modelů Panamery druhé generace využívá nová velmi rychle a efektivně řadicí osmistupňová převodovka s dvojitou spojkou PDK, která nahradila osmistupňový automat předchozí generace. Elektromotor napájí proudem lithium-iontový akumulátor chlazený kapalinou. Ačkoli se kapacita baterie integrované pod podlážkou zavazadlového prostoru zvýšila z 9,4 na 14,1 kWh, její hmotnost zůstala zachována.

5097

K plnému nabití vysokonapěťové baterie přes přípojku 230 V/10 A dojde za 5,8 hodiny. Jestliže namísto standardní 3,6-kilowattové nabíječky zvolíme 7,2-kilowattovou rychlonabíječku a přípojku 230 V/32 A, které Porsche nabízí ve volitelné výbavě, dobije se baterie již za 3,6 hodiny. Pomocí systému Porsche Communication Maagement (PCM) nebo aplikace Car Connect (pro smartphone a Apple Watch) lze rovněž nastavit čas dobíjení. Součástí standardní výbavy Panamery 4 E-Hybrid je navíc pomocná klimatizace k chlazení nebo vytápění interiéru během dobíjení.

 

V Česku začíná cena Panamery 4 E-Hybrid na hodnotě 3.001.882,95 CZK včetně DPH. První exempláře se k zákazníkům v Evropě dostanou v polovině dubna (v Česku v létě 2017). Ve všech ostatních kontinentech budou k dostání ještě v roce 2017.

5091



Facebook

Nejčtenější

Nahoru