Dojezd přes 400 km – to je nový Opel Ampera-e

Podle nového evropského testovacího cyklu NEDC (New European Driving Cycle), který se stává standardem pro porovnávání jízdního dosahu různých automobilů, dokáže nový elektromobil značky Opel snadno překonat magickou hranici dojezdu 400 kilometrů bez nutnosti dobíjet akumulátory (předběžné údaje dle NEDC).

Opel Ampera-e: The Range Champion

To staví nový Opel Ampera-e do čela jeho segmentu. Například konkurenční BMW i3 (i v případě, že je vybaveno na přání dodávanou větší baterií 33 kWh) ujede podle NEDC jen 300 km. Nissan Leaf zvládne 250 km, Renault Zoe 240 km a VW e-Golf jenom 190 km. Nový Opel Ampera-e tak ujede nejméně o 25 procent více km než nejbližší konkurent.

V praxi se samozřejmě akční rádius v běžném provozu může lišit od hodnot dosažených v testovacím cyklu NEDC, protože do hry vstupují takové faktory, jako jsou charakter silnice, počasí, jízdní styl řidiče nebo zatížení vozu. I tak lze ale konstatovat, že v běžném provozu Ampera-e snadno překoná vzdálenost 300 km na jedno nabití. Novinka ze stáje automobilky Opel se poprvé oficiálně představí na autosalonu v Paříži dne 1. října 2016.

Celkem 4,17 m dlouhá Ampera-e nezaujme ovšem pouze svým dlouhým dojezdem. Poskytuje totiž také dost místa pro pohodlné cestování pěti pasažérů a zavazadlový prostor o velikosti 381 litrů, což je více, než dokáže nabídnout běžný vůz této velikostní kategorie. Tajemství prostorného interiéru se ukrývá v promyšlené integraci sady baterií do struktury vozu. Sada baterií je uložena pod podlahou a je prostorově přizpůsobena tvarům vozu, takže nezabírá místo pro posádku či náklad. Sada baterií sestává ze 288 lithium-ionových článků s celkovou kapacitou 60 kWh – akumulátory byly vyvinuty ve spolupráci s firmou LG Chem.

Nový Opel Ampera-e zaujme dynamickým zrychlením. To je zásluha především točivého momentu 360 Nm. Kompaktní elektromobil zrychluje z 0 km/h na 50 km/h za 3,2 sekundy. Pružné zrychlení z 80 km/h na 120 km/h, které je velmi důležité pro bezpečné předjíždění, Ampera-e zvládne za 4,5 sekundy (předběžné údaje). Maximální rychlost je v zájmu co nejdelšího dojezdu elektronicky omezena na 150 km/h. Výkon trakčního elektromotoru činí 150 kW/204 k.

Ampera-e dokáže v určitých režimech jízdy i dobíjet svoje baterie – jakmile řidič v běžném modu „Drive“ uvolní pedál akcelerátoru a vůz jede setrvačností, začne motor fungovat jako generátor a rekuperuje energii zpět do akumulátorů. Brzdný účinek motoru se zvýší při volbě režimu „Low“, kdy se zintenzivní i rekuperace energie. Řidič může prostřednictvím „pádel“ na zadní straně volantu snadno navolit také režim maximální rekuperace „Regen on Demand“. Brzdný moment motoru v režimech „Low“ a „Regen on Demand“ je tak výrazný, že v běžném režimu nemusí řidič téměř vůbec používat pedál provozní brzdy.

Opel Ampera-e bude na prvních trzích k dispozici od jara příštího roku.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru