Jméno zůstalo, ale vše ostatní se změnilo. Nový Peugeot 5008 se chystá dobýt nové území velkých sedmimístných SUV segmentu C. Přichází na trh s pádnými argumenty: je vybaveno uspořádáním interiéru Peugeot i-Cockpit® poslední generace, platformou Efficient Modular Platform EMP2 a řadou high-tech prvků výbavy zvyšujících komfort a bezpečnost.
Nový Peugeot 5008 je se sedmi samostatnými sedadly prvním SUV s modularitou na úrovni vozů segmentu MPV. Vůz opatřený paletou úsporných a výkonných motorů představuje diverzifikovanou nabídku včetně dynamických verzí GT a GT Line. Peugeot 5008 bude veřejnosti představen na pařížském autosalonu 2016 a na mezinárodní trhy vstoupí na jaře 2017.
Segment C prošel od doby, kdy se v roce 2009 objevila na trhu první generace modelu Peugeot 5008, velkými změnami. Nabídka vozů se v tomto segmentu znásobila. Během několika let se vozy typu SUV dostaly v prodejnosti na třetí příčku na evropském trhu (všechny segmenty dohromady).
Proč ale Peugeot 5008 opouští pozici na trhu sedmimístných MPV segmentu C? Firma to vysvětluje následujícím způsobem: Tento podsegment je téměř výhradně evropský, zatímco projekt 5008 je zacílen na světový trh. Dále proto, že neobyčejný úspěch SUV segmentu C proběhl na úkor tradičních hatchbacků a MPV. A to proto, že dnešní zákazníci stále více touží překročit hranice tradičních tvarů vozidel. Kromě toho se někteří z klientů, zejména majitelé vozů kombi a MPV, chtějí zbavit nálepky majitelů rodinných a čistě funkčních vozů. A taky si každý prostě chce udělat radost a čas strávený v autě, který je často vnímán jako nutnost, proměnit v okamžiky společných zážitků a emocí.
Podsegment velkých SUV se však stále vyvíjí a zatím není příliš mnoho výrobců, kteří do něj investovali. Je zde však značný potenciál, protože tu existuje velká poptávka. Koncept SUV a pozitivní image, která je s ním spojena, dnes přitahuje mnoho řidičů, kteří ale současně hledají objem, prostornost, pohodlí a praktičnost. Pro tyto zákazníky je současná nabídka na trhu jen málo vyhovující (příliš kompaktní SUV s malou modularitou) nebo nedosažitelná (SUV vyššího segmentu jsou příliš drahá nebo příliš impozantní). I stávající majitelé současných SUV často pociťují touhu zvětšit kapacitu svých vozů nebo znásobit možnosti využití.