Účast vozů značky ŠKODA na rallye Hamburg-Berlin-Klassik má již určitou tradici. Veterány značky ŠKODA na renomované ‚Rallye Severu’ startovaly už posedmé. Diváci 9. ročníku rallye Hamburg-Berlin-Klassik se mohou v letošním roce těšit celkem na pět historických vozů značky ŠKODA. Veterány z Mladé Boleslavi jsou důkazem pestré historie modelů značky ŠKODA, jejich paleta sahá od známého modelu ŠKODA 440 SPARTAK z roku 1957 až po závodní speciál ŠKODA 130 RS z roku 1976.
‚Rallye Severu’ je považována za jednu z nejkrásnějších soutěží oldtimerů i youngtimerů v Německu. Trasa 9. ročník soutěže Hamburg-Berlin-Klassik, konaného v době od 25. do 27. srpna, povede po překrásných silnicích z hanzovního města až do německé metropole. Tuto cestu si bude užívat startovní pole, čítající 180 vozů. Tato jízda pravidelnosti a spolehlivosti se vyznačuje trasami, zasazenými do krásné krajiny, napínavými měřenými úseky a bohatým doprovodným programem.
Nejstarším modelem značky Škoda na startu soutěže Hamburg-Berlin-Klassik je vůz Škoda 440 SPARTAK z roku 1957. Pod kapotou tohoto výrazného historického vozu pracuje motor o výkonu 40 koňských sil a objemu 1089 cm3. Součástí flotily týmu Škoda Classic na letošním ročníku této veteránské soutěže je také jen o rok mladší vůz stejného typu, pečlivě zrestaurovaný německým majitelem.
Jen málokterý jiný vůz si umí získat publikum tak, jako elegantní kabriolet Škoda Felicia. Exemplář ze sbírky muzea byl vyroben v roce 1961. Protože tento veterán váží pouhých 930 kg, jezdí i s motorem o výkonu 50 koňských sil dostatečně rychle.
Také sportovně střižené kupé Škoda 110 R je aktuálně v kurzu a každý zajímavý exemplář spolehlivě přitahuje pozornost sběratelů. Automobil, který je součástí startovního pole, pochází z roku 1978 a jeho motor o zdvihovém objemu 1107 cm3 dosahuje výkonu 52 koní. Emoce s krystalicky čisté formě přináší také legendární závodní vůz Škoda 130 RS z roku 1976. Za jeho volant usedne sedminásobný rallyeový mistr Německa Matthias Kahle. Díky vítězství v mistrovství Evropy cestovních vozů v roce 1981 a vítězství ve své třídě v Rallye Monte Carlo v roce 1977 je ‘Porsche Východu’ skvělým reprezentantem 115tileté historie značky na poli motoristického sportu a jedním z fascinujících závodních vozů své třídy.
Startovní výstřel rallye zazní před jedinečnou kulisou aukční haly hamburského rybího trhu. První vůz najel na startovací rampu dnes, ve čtvrtek 25. srpna v pravé poledne. Páteční celodenní etapa provede posádky regionem kolem meklenburského jezera Fleesensee, odkud se také bude startovat do sobotní závěrečné etapy, jež přivede účastníky do Berlína.