Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) se v asfaltové rallye vrátili zpět na vítěznou vlnu. Volkswagen díky tomu zvítězil podruhé v řadě v Rallye Německo. Ogier/Ingrassia s vozem Polo R WRC se stejně jako v minulém roce umístili na prvním místě v devátém podniku letošní sezony mistrovství světa v rallye (FIA WRC) a využili přitom drobnou výhodu, že v první skutečně asfaltové soutěži roku vyjížděli na trať jako první.
Po celý víkend byl velkou výzvou výběr vhodných pneumatik kvůli extrémně náročným podmínkám na trati, na níž se střídal suchý asfalt s mokrým betonem ve všech odstupňováních. Po mistrném výkonu zvětšila posádka Ogier/Ingrassia svůj náskok v mistrovství světa jezdců a spolujezdců o 14 na 59 bodů. Jejich nejbližší pronásledovatelé, Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), byli v napínavém finále souboje o druhé místo těsně poraženi a do cíle dojeli na čtvrtém místě. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) si ve třetím soutěžním vozu Polo R WRC zajistili navzdory páteční poruše převodovky dva bonusové body v závěrečné Powerstage a osmým místem v hodnocení konstruktérů přispěli k důležitému kroku značky Volkswagen směřujícímu k obhajobě titulu.
Rallye Německo byla napínavá až do cíle. Posádka Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N) bojovala v poslední den soutěže se dvěma konkurenty o druhou pozici. Vzhledem k hrozícímu dešti padlo rozhodnutí na tři měkké a tři tvrdé soutěžní pneumatiky Michelin pro poslední tři rychlostní zkoušky. To bylo o jednu náhradní pneumatiku více, než měla konkurence z týmu Hyundai – zato však s výhodou většího počtu měkkých pneumatik pro mokrý povrch. Déšť se však nedostavil. Přestože Mikkelsen/Jæger zkoušeli všechno, aby vybojovali druhé místo, museli nakonec zaplatit za nevýhodu o cca 20 kilogramů vyšší hmotnosti a přehřívající se brzdy čtvrtým místem navzdory enormně skvělým výkonům během všech dnů soutěže.
V pátek a v sobotu sváděla druhá posádka v průběžném pořadí mistrovství světa napínavý duel o vedení se svými kolegy z týmu Volkswagen, posádkou Ogier/Ingrassia. Rozhodnutí ve prospěch trojnásobných mistrů světa přišlo na legendární rychlostní zkoušce „Panzerplatte“.
První čistě asfaltová rallye roku přilákala mnoho tisíc fanoušků, kteří vytvořili bouřlivou kulisu na rychlostní zkoušce „Panzerplatte“ i podél tratí rychlostních zkoušek vedoucích vinicemi. Rallye Německo nabídla nejen velké jezdecké a technické výzvy, ale i strhující atmosféru. Každý ze tří soutěžních dnů v okolí Trieru postavil posádky před asfaltové rychlostní zkoušky se zcela odlišným charakterem. Předběžné rozhodnutí ve prospěch posádky Sébastien Ogier/Julien Ingrassia padlo na rychlostní zkoušce „Panzerplatte“, která svými širokými úseky na betonu, ohraničenými nápadnými protitankovými kameny, tvořila charakter soutěžní soboty. V pátek se na úzkých asfaltových cestách, vedoucích vinicemi, rozhořel napínavý souboj o vedení mezi posádkami Mikkelsen/Jæger a Ogier/Ingrassia. V neděli nabídly mimořádnou podívanou rychlostní zkoušky „Drohntal“ a „Sauertal“, která se poprvé jela jako Powerstage, s kombinacemi rychlých úseků a serpentin na vinicích.
Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Německo – konečné výsledky
01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen, 3:00.26,7 h
02. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai, + 20,3 s
03. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai, + 20,4 s
04. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), Volkswagen, + 27,2 s
05. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai, + 3.34,8 min
06. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford, + 4.31,2 min
07. Esapekka Lappi/Janne Ferm (FIN/FIN), Škoda, + 8.36,8 min
08. Pontus Tidemand/Jonas Andersson (S/S), Škoda, + 8.52,5 min
09. Jan Kopecký/Pavel Dresler (CZ/CZ), Škoda, + 9.44,2 min
10. Armin Kremer/Pirmin Winklhofer (D/D), Škoda, + 10.10,6 min
…
48. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen, + 36.33,3 min
Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Německo – výsledky Powerstage
01. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai 7.54,9 min
02. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 2,5 s
03. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen + 2,6 s
Průběžné pořadí mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship)
Hodnocení jezdců
1. Sébastien Ogier, 169 bodů; 2. Andreas Mikkelsen, 110; 3. Hayden Paddon, 94; 4. Thierry Neuville, 94; 5. Jari-Matti Latvala, 89; 6. Dani Sordo, 86; 7. Mads Østberg, 78; 8. Ott Tänak, 52; 9. Kris Meeke, 51; 10. Craig Breen, 25
Hodnocení spolujezdců
1. Julien Ingrassia, 169 bodů; 2. Anders Jæger, 110; 3. John Kennard, 94; 4. Nicolas Gilsoul, 94; 5. Miikka Anttila, 89; 6. Marc Martí, 86; 7. Ola Fløene, 78; 8. Raigo Mõlder, 52; 9. Paul Nagle, 51; 10. Scott Martin, 25
Hodnocení konstruktérů
1. Volkswagen Motorsport, 256 bodů; 2. Hyundai Motorsport, 201; 3. M-Sport, 122; 4. Volkswagen Motorsport II, 121; 5. Hyundai Motorsport N, 96; 6. DMACK, 64; 7. Jipocar Czech National Team, 18; 8. Yazeed Racing, 4