Přijíždí inovovaná Honda CRF450R

První komplexní modernizace modelu CRF450R po osmi letech přináší motor inspirovaný stroji HRC, jenž se vyznačuje o 11 % vyšším maximálním výkonem a silnějším točivým momentem v celém rozsahu otáček. Zároveň s tím stroj získává zcela nový hliníkový rám sedmé generace vyznačující se novou geometrií podvozku, nižším těžištěm a „tovární“ 49mm závodní přední vidlicí Showa s ocelovými pružinami. Seznam novinek završují titanová nádrž, hladké a aerodynamicky tvarované plasty či volitelný elektrický startér.

CFR450R_Left Front Three Quarter

 

Honda CRF450R je již od představení v roce 2002 považována za etalon ve své kategorii. Tento stroj je ztělesněním vyváženosti, disponuje motorem s nekompromisním výkonem a jeho podvozek umožňuje jezdcům všech úrovní každou kapku výkonu naplno využít. Z pohledu jezdce – ať amatérského nadšence nebo profesionálního závodníka – tento stroj vždy nabízel naprostou kontrolu, odolnost a dlouhou životnost, jimiž jsou výrobky Honda pověstné.

Model se neustále vyvíjel, přičemž každé vylepšení vycházelo ze zkušeností získaných týmy značky Honda v motokrosových závodech po celém světě. V průběhu posledních osmi let byl model CRF450R vybroušen do jednoho z nejlepších strojů připravených pro závody. Pro rok 2017 namísto evoluce přichází revoluce. Nejoblíbenější evropský open-class motokrosový stroj přichází ve zcela nové verzi, s výrazně posíleným motorem, vyšší přilnavostí a s lepší ovladatelností díky zcela přepracovanému podvozku. Jednoduše řečeno – je rychlejší. Mnohem rychlejší.

Vývoj modelu Honda CRF450R pro rok 2017 probíhal v těsné spolupráci s týmy Honda AMA a MX GP. Cílem konstruktérů bylo, aby byl stroj nejrychlejší na startu, v čele na 1. zatáčce, a aby dokázal dosahovat nejlepších časů v jednotlivých kolech. S novým motorem, jenž disponuje o 11 % vyšším maximálním výkonem a jenž je spojen s podvozkem, který tento výkon dokáže využít, je CRF450R 2017 silnější, ostřejší a důraznější.

Nová hnací jednotka využívá inovativní technická řešení na straně sání i výfuku. Rovné sací vedení velkou měrou snižuje odpor vzduchu a zlepšuje účinnost spalování. Na straně výfuku se výfukové potrubí dělí blíže motoru, což umožnilo zvýšení kompresního poměru ze 12,5 na 13,5. Právě vyšší kompresní poměr je hlavním důvodem vyššího výkonu.

Vzduchová vidlice KYB byla nahrazena inverzní 49mm vidlicí Showa s ocelovými pružinami, jež je odvozena od závodních dílů dodávaných MX závodním týmům v japonském šampionátu. Hlavní podélníky hliníkového rámu jsou nově zkosené, což přispívá k lepší stabilitě a trakci, CRF450R pro modelový rok 2017 navíc přichází se zcela novou geometrií: má kratší rozvor, kompaktnější kyvné rameno a upravený sklon přední vidlice i závlek. Díky detailům, jako je lehká titanová nádrž nebo snížené horní upevnění tlumiče, má stroj níže umístěné těžiště.

Zcela nové plasty zajišťují mimořádně efektivní aerodynamické vlastnosti, zatímco hladké „organické“ tvary poskytují jezdci naprostou svobodu pohybu. Plasty jsou opatřeny fólií s grafikou, která podtrhuje vizuální atraktivitu stroje a zároveň zlepšuje odolnost plastů před poškozením. Poprvé je jako volitelné příslušenství nabízen elektrický startér.

Motor modelu CRF450R má zdvihový objem 449 cm3 a oproti svému předchůdci disponuje o 11 % vyšším maximálním výkonem. Porovnání křivek výkonu a točivého momentu u modelů 2016 a 2017 ukazuje nárůst výkonu dosažený novým konstrukčním řešením: motor je silnější ve všech oblastech, zejména však ve středních a vysokých otáčkách, kde je zřejmý výrazný nárůst otáček, maximálního výkonu i možnosti přetáčení.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru