Soutěž Česká Miss 2016 má díky spolupráci se značkou Peugeot k dispozici mimo jiné i tři vozy Peugeot 2008, kterými jezdí Česká Miss 2016 Andrea Bezděková, Česká Miss World 2016 Natálie Kotková a Česká Miss Earth 2016 Kristýna Kubíčková. Se soutěží Miss Peugeot spolupracuje například i ve Francii, a to už více než 25 let. Letošní Miss Francie Iris Mittenaere jezdí stejně jako české krásky s vozem Peugeot 2008.
Při převzetí vozu Peugeot 2008 – aktuálně nejprodávanějšího malého SUV v ČR a nejprodávanějšího vozu značky Peugeot v ČR se missky svěřily se svými prvními dojmy:
Andrea Bezděková, Česká Miss 2016: „Jsem hodně na cestách. Najezdím spoustu kilometrů hlavě mezi Prahou a Náchodem, proto je toto auto se svižným motorem a malou spotřebou přesně to, co potřebuji. Navíc se mi opravdu líbí design vozu jak zvenku tak uvnitř.“
Natálie Kotková, Česká Miss World 2016: „V Liberci, kde bydlím, a obecně v našem regionu jsou díky kopcům a klimatu náročnější podmínky pro řízení auta, zvlášť pro motoristy, kteří toho zatím moc nenajezdili, podobně jako já. Proto doufám, že mi toto šikovné malé SUV pomůže stát se řidičem, který si poradí v každé situaci.“
Kristýna Kubíčková, Česká Miss Earth 2016: „Právě dokončuji autoškolu a už se těším, až tohoto krásného Peugeota budu řídit. Jsem ráda, že toto auto je díky svým rozměrům snadno ovladatelné a navíc má pomocníky, jako třeba City Park, které začínajícím řidičům dodají sebedůvěru.“
Miss France 2016
Model 2008 se mladým aktivním ženám líbí. Oceňují na něm líbivý design, snadné manévrování a pohodlnou jízdu v městských ulicích. Pohled na přední masku s plastickým designem mřížky chladiče ukazuje vůz jako skutečné robustní SUV. Podtrhují ho široké blatníky a výrazné plasty kolem nich. Pro ty, kdo chtějí být viditelnější a chtějí si dopřát více pohodlí, zavedl Peugeot nový stupeň výbavy GT Line s černými a chromovanými detaily, luxusním červeno-černým interiérem a hromadou výbavy navíc. V rámci letošního faceliftu přibyly nové prvky, mezi nimi například lišty kolem oken nebo výrazný střešní nosič. Na vzhledu kočičích očí a lvích drápů si Peugeot u světlometů svých nových modelů dává v posledních letech záležet. Ty přední jsou zvýrazněny černou maskou, zadní mají zase působivý trojrozměrný efekt.
Kompaktní rozměry slibují dobré manévrování – celková délka je 4159 mm a šířka 1739 mm. Na výšku měří 1570 mm a k údaji o rozvoru 2537 mm se hodí doplnit i světlou výšku 165 mm, která dovolí i jízdu po polní cestě.
O interiéru se dá říci, že se posunul o úroveň výš díky použitým kvalitním materiálům a dobrému zpracování. V nabídce je nejen kůží obšitý volant, ale také kožené čalounění dveřních opěrek, manžety řadicí páky a ruční brzdy. Pohodlná sedadla s bočním vedením slibují komfort i na delších cestách. Do zavazadelníku poskládáte výbavu objemu 360 litrů, rozšíříte ho po sklopení zadních sedadel až na 1194 litrů.
Palubní deska pokračuje v aktuálně nastoupeném kursu značky – přístrojový štít je posazen poměrně vysoko, má současný nízký a široký zkosený tvar a číselníky ukazatelů pětiúhelníkové. Středový panel nese na svém vrcholu velký dotykový displej, přes který se ovládají nejen multimédia, ale také veškerá nastavení vozu. Je sympatické, že například teplota klimatizace se ovládá pomocí tlačítek a nikoliv pouze přes dotykové rozhraní.
Na středové konzole najdete otočný volič systému Grip Control, který pomáhá při jízdě na zhoršeném povrchu. Má pět režimů a funguje ve spolupráci s konkrétními celoročně použitelnými pneumatikami, které jsou certifikované jako zimní. Systém působí na přední kola a zlepšuje trakci, je k dispozici u motorizací od 100 koní výše bez ohledu na to, zda je použita manuální nebo automatická převodovka.
V nabídce motorizací zaujme především přeplňovaný benzínový tříválec 1,2 l nové generace s vysokotlakým přímým vstřikováním. Dodává se ve dvou výkonových verzích – 82 nebo 110 koní, přičemž přeplňovaná varianta o výkonu 110 koní už druhým rokem po sobě získala ocenění Mezinárodní motor roku ve své kategorii. Tříválec může být řazen buď pětistupňovým manuálem nebo robotizovanou pětistupňovou převodovkou, resp. novým šestistupňovým automatem od Aisinu u silnější varianty. Dieselové jednotky zastupuje motor 1.6 BlueHDi, rovněž osvědčený agregát známý z jiných modelů značky, který můžete mít ve výkonové verzi 75, 100 nebo 120 koní. Spotřeba těchto motorů 3,7 l/100 km udávaná v kombinovaném cyklu vypadá velice lichotivě, ani zážehové jednotky ale nehrozí neekonomickým provozem, protože jejich tabulková spotřeba se pohybuje od 4,3 do 4,9 l/100 km.
Peugeot 2008 vstupuje na český trh s akční cenou 320 000 Kč za základní model 1.2 s výkonem 82 koní (310 00 Kč včetně výkupního bonusu). Nová nejvyšší výbava GT Line začíná na akční ceně 445 000 korun. Na všechny verze Peugeot poskytuje pětiletou záruku zdarma.