Tour de France je vyvrcholením cyklistické sezóny. Škoda je letos již potřinácté oficiálním partnerem a oficiálním vozem pravděpodobně nejobtížnějšího cyklistického závodu na světě. Designéři této české značky navíc také navrhli trofeje, které 24. července v Paříži převezmou vítězové letošního závodu kolem Francie.
Tyto trofeje jsou dílem českého sklářství. Při jejich tvorbě se nechali designéři inspirovat tvarem pneumatiky jízdního kola – je to reminiscence na jízdní kolo, kterým před 121 lety začala historie automobilky.
Celkem 21 etap Tour de France, které vedou celou Francií, je dlouhých 3 519 kilometrů a překonávají 28 stoupání. Vítězové budou vyhlášeni 24. července na Champs-Élysées – vedle celkového vítěze ve Žlutém trikotu se poct před miliony fanoušků dočkají také nejlepší jezdec bodové klasifikace v Zeleném trikotu, nejúspěšnější mladý profesionál v Bílém a nejlepší vrchař v Puntíkovaném trikotu, kteří zároveň k pařížské obloze hrdě pozdvihnou své trofeje.
Exkluzivní trofeje jsou ‚designed by Škoda Design’ a ‚made in Czech Republic’. Vyrobeny byly renomovanou sklářskou firmou Lasvit. Trofeje, vysoké 60 centimetrů a vážicí čtyři kilogramy, nadchnou svými emocionálními tvary, umně odvozenými od tvarů jízdního kola. Designéři se tím odvolávají na počátky automobilky: v roce 1895 založili Václav Laurin a Václav Klement v sídle značky – Mladé Boleslavi – manufakturu na výrobu jízdních kol.
Stejně jako v roce 2015 je trofej pro nositele Zeleného trikotu (nejlepší jezdec bodové klasifikace) vyrobena ze zeleného skla. Důvodem je fakt, že Škoda je při letošním ročníku Tour de France opět partnerem Zeleného trikotu. Kromě toho je automobilka už potřinácté oficiálním partnerem a dodavatelem oficiálního vozu Tour de France.
Značka poskytla zhruba 250 doprovodných vozů. Cyklistika je jedním z pilířů sponzorské strategie značky.