Český šampionát pokračuje v rychlém sledu a po Českém Krumlově, rally v Hustopečích zakončí úvodní část sezony mladoboleslavská Rally Bohemia. Ta se uskuteční ve dnech 2. – 3. července 2016.
Citroën nebude mít na tomto závodě tak početné zastoupení jako obvykle. Na startu se sice představí Mirek Jakeš s evolucí Citroënu DS3 R5, naopak kvůli termínové kolizi s druhým podnikem JWRC Polskou rally musí start oželet lídr MČR ve „dvoukolkách“ Martin Koči.
Termín Rally Bohemia doznal v letošním roce po pěti letech změny, když polovinu července vystřídá jeho začátek. Naopak stejně jako loni bude Rally Bohemia rozprostřena do formátu sobota odpoledne – neděle. Centrem soutěže bude jako vždy Mladá Boleslav, kde bude sídlit organizační i servisní zázemí rally.
43. ročník Rally Bohemia je čtvrtým podnikem MČR v rally a třetím podnikem MČR v rally historických automobilů (Rally Bohemia Historic). Ani letos nebude chybět exhibiční jízda legendárních soutěžních vozidel Rally Bohemia Legend. Trať letošního ročníku měří 619 km, harmonogram obsahuje osm měřených testů na čtyřech úsecích o celkové délce 153,28 km. Novinkou bude zařazení dvou polokruhových zkoušek.
Startovní pole mladoboleslavské soutěže bude tradičně pestré a nebudou v něm chybět ani speciály značky Citroën. Po třetím místě absolutně na Rallye Český Krumlov půjdou na start s nejvyššími ambicemi Miroslav Jakeš s Marcelou Ehlovou. Team ovšem čekal hodně hektický týden. Jejich vůz Citroën DS3 R5 se o minulém víkendu objevil na belgické Ypres rally, kde s ním startoval výtečný Francouz Bryan Bouffier. A nevedl si vůbec špatně. Zkušený jezdec o 6,9 vteřiny zvítězil v úvodní etapě prestižní belgické soutěže. Po RZ8 ho sice přeskočil dnes už jedenáctinásobný vítěz Belgičan Freddy Loix. Bouffier se však nadále držel v jeho stínu, ale šest zkoušek před cílem musel odstoupit z druhého místa. Na Bohemii se do kokpitu DS3 R5 vrací Mirek Jakeš s Marcelou Ehlovou. Uvidíme, jak si posádka s evolucí vozu povede.
V hodnocení „dvoukolek“ naopak značka Citroën bude postrádat své tradiční želízko. Jezdec košické stáje Styllex motorsport a lídr hodnocení MČR „2WD“ Martin Koči bude na čtvrtém závodě MČR chybět. Důvod je prozaický. Citroën DS3 R3T MAX stáje Gekon racing bude ve stejnou dobu bojovat o světové body v druhém klání JWRC, na Polské rally. Koči s Kostkou vstoupili do seriálu JWRC druhým místem v Portugalsku a na tento úspěch budou chtít na známých polských tratích jistě navázat.
V dalších třídách bude zastoupení vozů francouzské značky výrazně slabší než je letos zvykem. Do třídy 6 je přihlášen pouze tandem Adam Fabrika – Jan Kubala (C2 R2 MAX). Naopak Lukáš Pondělíček, který je přihlášen se stejným speciálem, se své oblíbené rally nezúčastní. „Bohužel nemám spolujezdce a úplně mě nenadchla ani letošní podoba Bohemie. ´Cé dvojku´ už navíc chystáme k prodeji, protože se na podzim představíme ve voze jiné specifikace,“ naznačil své plány Lukáš Pondělíček.
Modelovou řadu vozů Citroën na Bohemii rozšíří Barbora Holická, která po českých tratích vodí vůz Citroën DS3 R1. Navigovat ji bude David Haumer.
„V Hustopečích se na poslední zkoušce zlomila sekundární hřídel v převodovce, ale nyní, i díky práci našeho kamaráda Jirky, je vše v pořádku a můžeme vyrazit na Bohemii. Ještě ho jen před závodem trochu otestujeme, že zase řadí a půjdeme na to… Jinak na Bohemku se s Davidem moc těšíme. Pro něj to bude první velký závod. David ovšem má již zkušenosti z amatérských revivalů, tak věřím, že to zvládneme a závod si užijeme,“ říká před startem Bára Holická.