Coupé High-Rider je ztělesnění touhy Akia Toyody po větší stylistické svobodě a tvůrčích konstrukčních postupech s cílem propůjčit vozům atraktivní vzhled i zábavné jízdní vlastnosti.
Toyota C-HR se dokázala přiblížit obecným rysům konceptů, které přilákaly pozornost návštěvníků na autosalonech v Paříži (2014) a ve Frankfurtu (2015). Její křivky evokují vzhled kupé a dokládají snahu designérů o ztvárnění, které vyčnívá z celé modelové řady automobilky Toyota a současně nastoluje nový směr v rámci středně velkých crossoverů.
Cílovou skupinou zákazníků jsou lidé, řídící se vlastními emocemi a toužící po individualitě. Hlavní konstruktér modelu C-HR Hirojuki Koba vycházel z informací z osobních diskusí se zákazníky a důsledně se proto v rámci celého vývoje zaměřil na uvedené požadavky.
Předprodej modelu na evropských trzích bude zahájen letos v září. První vozy se k zákazníkům dostanou ještě před koncem roku. V případě C-HR, svojí velikostí spadajícího mezi modely Auris TS a RAV4, se v Evropě očekává asi 100 tisíc prodaných vozů ročně.
Sériový vůz (délka 4360 mm, šířka 1795 mm, výška 1555 mm – hybridní verze) s rozvorem 2640 mm se drží vývojové studie poprvé představené v roce 2014 na autosalonu v Paříži. Upravená konstrukce C-HR, vycházející z konceptu nazvaného „Sensual Speed-Cross“, staví na výrazných spodních partiích a vyšší světlé výšce v kombinaci s profilem kabiny, jenž evokuje tvary kupé. Karoserie se přidržuje kompozice s motivem diamantu, včetně nápadných blatníků vyčnívajících v rozích vozu, s cílem poukázat na pevnost a odolnost nového crossoveru.
Toyota C-HR, vybavená nejnovější generací hybridního ústrojí, vykazuje emise CO2 na úrovni 85 g/km, čemuž odpovídá průměrná spotřeba paliva 3,7 l/100 km. Nový hybridní pohon má celkový výkon 90 kW/122 k.
Toyota C-HR může být poháněna i novou zážehovou jednotkou 1,2 litru s přeplňováním, která se poprvé představila v modelu Auris. Tento motor o výkonu 85 kW/116 k a točivém momentu 185 Nm produkuje emise CO2 na úrovni od 128 g/km a vykazuje průměrnou spotřebu paliva od 5,7 l/100 km. Může být spojen se šestistupňovou manuální převodovkou nebo bezestupňovým automatickým ústrojím CVT. Verze vybavené ústrojím CVT mohou disponovat buďto pohonem přední nápravy, nebo stálým pohonem všech kol.