Vůz, postavený na zcela novém podvozku, plně využívá výhod modulární platformy EMP2, kterými jsou kompaktnost, nižší hmotnost, účinnost motorů s emisemi od 133 g CO2/km a kvalita. Poprvé se tu vyskytují prvky výbavy, které se v tomto segmentu dosud neobjevily, jako jsou boční posuvné dveře s bezdotykovým otevíráním, modulární kabina se systémem Moduwork, Active Safety Brake, zpětná parkovací kamera se systémem VisioPark, 3D on-line navigace.
Nový Peugeot Expert zvládne maximální užitečné zatížení 1400 kg a existuje ve 3 délkách, od zcela nové verze Compact s délkou 460 cm až po 530 cm. Jde o furgon, který je obzvlášť přizpůsobený pohybu po městě. Je vysoký 190 cm. Vůz získal ve své kategorii nejvyšší stupeň hodnocení v testech Euro NCAP, tedy 5 hvězdiček.
Nový Peugeot Expert je vybaven moderními a účinnými motory BlueHDi Euro 6 o výkonu od 95 k/210 Nm po 180 k/400 Nm, ve většině případů spojenými se systémem Stop&Start. Nová automatická převodovka EAT6 u motoru BlueHDi 180 k uvolňuje další prostor pro kolena cestujícího na středovém sedadle. Nejúčinnější verze vykazuje spotřebu 5,1 l/100 km a emise 133 g CO2/km. Průměrná spotřeba celé modelové řady Peugeot Expert je 5,4 l/100 km a emise 140 g CO2/km.
Peugeot Expert se snaží reagovat na potřeby různých profesí, a proto je k dispozici i v následujících verzích:
– Polocombi, s 5 nebo 6 pevnými nebo sklopitelnými sedadly;
– Plošina s kabinou/ jako základ pro karosářské úpravy;
– Combi pro převoz až 9 osob.
Nová platforma umožnila snížit hmotnost vozu o přibližně 100 až 150 kg (podle použitého motoru) oproti předchozí generaci vozu Peugeot Expert. Díky spojení této platformy a motorů BlueHDi vykazuje Peugeot Expert rekordně nízkou spotřebu a emise CO2 :
1.6 BlueHDi 95 k, manuální 5st. převodovka: od 5,5 l/100 km, emise 144 g CO2/km;
1.6 BlueHDi 115 k S&S, manuální 6st. převodovka: od 5,1 l/100 km, emise 133 g CO2 /km;
2.0 BlueHDi 120 k, manuální 6st. převodovka: od 5,5 l/100 km, emise 144 g CO2 /km;
2.0 BlueHDi 150 k S&S, manuální 6st. převodovka: od 5,3 l/100 km, emise 139 g CO2 /km;
2.0 BlueHDi 180 k S&S, automatická 6st. převodovka EAT6: od 5,9 l/100 km, emise 155 g CO2 /km.
Motory BlueHDi Euro6 používají systém SCR (Selective Catalytic Reduction) zabudovaný před filtr pevných částic s aditivem. Díky této nejúčinnější technologii snižování emisí na trhu tak tyto vozy splňují normu Euro 6. Nádržka aditiva AdBlue o objemu 22,4 l umožňuje dojezd 15 000 km. Aditivum AdBlue se snadno doplňuje díky vnějšímu plnicímu hrdlu, které je umístěno ve středním sloupku (při zavřených dveřích řidiče ho není vidět).
Nový Peugeot Expert je vybaven pevně umístěnými zarážkami nákladu (v souladu s platnými evropskými předpisy). Za příplatek může být opatřen prosklenou izolační přepážkou, která představuje alternativu ke standardní přepážce a přináší větší akustický a tepelný komfort, a navíc zaručuje bezpečnost posádky. Tato izolační přepážka přináší pro větší ergonomii a komfort řidiče také větší možnost naklonit sedadlo o dalších 8,5° nebo ho posunout o dalších 40 mm oproti standardní přepážce.
Pokud jde o podvozek, Peugeot Expert používá přední nápravu typu Pseudo McPherson převzatou z platformy EMP2 a upravenou na vnější rozměry vozu pro vysokou úroveň jízdních vlastností. Elektrohydraulický posilovač řízení se zkrutným stabilizátorem umístěným před ozubnici zlepšuje poloměr otáčení. Pomáhá také při parkování a zajišťuje větší pevnost řízení.
Nová zadní náprava s příčnými rameny unese užitečné zatížení 1400 kg. Nabídne přepravní kapacitu až 6,6 m3 či možnost převážet až 9 osob se zavazadly. Trojúhelníková ramena odfiltrovávají otřesy. Pružiny s proměnnou tuhostí a tlumiče zajišťující proměnlivé tlumení podle zatížení zaručují maximální komfort u zatíženého i prázdného vozu. Výhodou této nové zadní nápravy je i to, že je kompatibilní s pohonem 4×4 DANGEL.