Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) a Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) vybojovali pro značku Volkswagen druhým a třetím místem dvojité umístění na stupních vítězů. Vítězem Rallye Itálie se stala posádka Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B, Hyundai), která sváděla napínavé souboje o vedení s posádkou Latvala/Anttila.
Do boje o „zlatou medaili“ na Smaragdovém pobřeží naproti tomu nemohla zasáhnout posádka Ogier/Ingrassia, která podle pravidel musela, jako vedoucí posádka průběžného pořadí, startovat jako první, což znamenalo velkou časovou ztrátu v důsledku „čištění tratě“. Díky bojovému výkonu se však odměnila umístěním na stupních vítězů, a tím maximálně dosažitelným úspěchem. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N) s třetím vozem Polo R WRC skončili s neúspěchem. V sobotu narazili v plné rychlosti do úlomku skály v ideální stopě. Kvůli poškozenému zavěšení museli ze soutěže předčasně odstoupit a vzdát se nadějí na cenné body.
Z hlediska boje o obhajobu titulů v hodnocení jezdců, spolujezdců a konstruktérů znamenala Rallye Itálie pro Volkswagen velký krok vpřed. Náskok posádky Sébastien Ogier a Julien Ingrassia vzrostl na 64 bodů, Volkswagen zvýšil odstup od svého pronásledovatele, týmu Hyundai, z 49 na 70 bodů. V hodnocení jezdců a spolujezdců lze v každé soutěži získat maximálně 28 bodů, v hodnocení konstruktérů 43 bodů.
Rallye Itálie na Sardinii tradičně patří mezi šotolinové rallye v kalendáři mistrovství světa s mimořádně tvrdými podmínkami pro posádky i soutěžní vozy. Výjimkou nebyl ani ročník 2016, v němž ztěžovalo jezdcům a spolujezdcům práci horko kolem 30 °C a velké množství prachu. Drsné cesty, hluboké vyjeté koleje i kusy sutě vyčnívající z vozovky představovaly pro soutěžní vozy WRC extrémní zkoušku.
Mistrovství světa v rallye bude v nadcházejících soutěžích svědkem napínavého souboje o druhé místo v hodnocení jezdců a spolujezdců, jehož účastníky budou Jari-Matti Latvala a Miikka Anttila. Druhým místem v Rallye Itálie se dotáhli na své soupeře a pět posádek na druhém až šestém místě celkového hodnocení dělí pouhých dvanáct bodů.
Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Itálie – konečné výsledky
01. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai, 3:35.25,8 h
02. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen, + 24,8 s
03. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen, + 1.37,8 s
04. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai, + 2.54,0 min
05. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford, + 5.26,4 min
06. Eric Camilli/Benjamin Veillas (F/F), Ford, + 5.59,8 min
07. Henning Solberg/Ilka Minor (N/A), Ford, + 6.22,2 min
08. Teemu Suninen/Mikko Markkula (FIN/FIN), Škoda, + 8.57,4 min
09. Jan Kopecký/Pavel Dresler (CZ/CZ), Škoda, + 9.47,0 min
10. Karl Kruuda/Martin Jarveoja (EST/EST), Ford, + 13.28,5 min
Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Itálie – výsledky Powerstage
01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 4.50,1 min
02. Kevin Abbring/Sebastian Marshall (NL/GB), Hyundai + 0,6 s
03. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 1,1 s
Průběžné pořadí mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship)
Hodnocení jezdců
1. Sébastien Ogier, 132 bodů; 2. Dani Sordo, 68; 3. Andreas Mikkelsen, 67; 4. Mads Østberg, 58; 5. Hayden Paddon, 57; 6. Jari-Matti Latvala, 56; 7. Thierry Neuville, 48; 8. Ott Tänak, 34; 9. Kris Meeke, 26; 10. Eric Camilli, 22
Hodnocení spolujezdců
1. Julien Ingrassia, 132 bodů; 2. Marc Martí, 68; 3. Anders Jæger, 67; 4. Ola Fløene, 58; 5. John Kennard, 57; Miikka Anttila, 56; 7. Nicolas Gilsoul, 48; 8. Raigo Mõlder, 34; 9. Paul Nagle, 26; 10. Benjamin Veillas, 22
Hodnocení konstruktérů
1. Volkswagen Motorsport, 178 bodů; 2. Hyundai Motorsport, 108; 3. M-Sport, 90; 4. Hyundai Motorsport N, 78; 5. Volkswagen Motorsport II, 74; 6. DMACK, 40; 7. Jipocar Czech National Team, 18; 8. Yazeed Racing, 5