Na úpatí vysokohorské alpské cesty přes průsmyk Timmelsjoch ve výšce 2175 metrů nad mořem otevřeli v polovině dubna nejvýše položené muzeum motocyklů v Evropě. Moderní komplex s názvem Top Mountain Crosspoint zahrnuje muzeum, údolní stanici nové lanovky, moderní restauraci i místo pro placení mýtného za užívání jedné z nejpopulárnějších vysokohorských silnic v zemi.
Motocyklisté z celé Evropy řadí vysokohorskou cestu přes průsmyk Timmelsjoch mezi nejatraktivnější trasy v Alpách. Horským sedlem Timmelsjoch, nejvýše položeným silničním hraničním přechodem v Rakousku, projedou každoročně desetitisíce motocyklistů. Nyní na ně čeká nové lákadlo: vysokohorské muzeum motocyklů Top Mountain Motorcycle Museum, které našlo svůj ideální domov při hranici mezi regiony Severního a Jižního Tyrolska. Výstava na ploše 3000 m² provede návštěvníky světem, ve kterém vládnou motocyklové země a značky. Opětovné návštěvy muzea vždy zaručují nový zážitek. Majitelé plánují obměňovat exponáty, připravovat speciální výstavy, půjčovat si originální kousky a přidají i něco z vlastní sbírky.
Při příležitosti 100. výročí společnosti BMW Group a s více než 90letou historií výroby motocyklů pod hlavičkou BMW Motorrad může značka BMW vyprávět své vlastní poutavé příběhy. Z malého výrobce leteckých motorů, sídlícího na severu Mnichova, se v průběhu let stal celosvětový lídr mezi výrobci prémiových automobilů a motocyklů. Značka BMW úspěšně navázala i na vývoj prvního motocyklu. Zatímco ostatní výrobci vycházeli z geometrie rámu jízdního kola, model BMW R 32 byl navržen „kolem“ motoru. Motocykl z roku 1923 přišel s dvouválcovým motorem typu boxer, s válci umístěnými proti sobě kolmo ke směru jízdy, převodovkou připevněnou přímo k motoru a sekundárním převodem pomocí spojovacího hřídele namísto řetězu či řemene. Tyto prvky jsou i dnes charakteristickými znaky motocyklů značky BMW s motorem typu boxer.
Kromě čtyř modelů z depozitáře muzea Top Mountain Motorcycle Museum doplňuje speciální výstavu BMW Group Classic šest unikátních exponátů:
BMW R 100 CS (rok výroby 1980).
V rámci modelového roku 1981 se představil motocykl R 100 CS s nejnovější verzí sportovního motoru typu boxer o objemu 1000 cm3 a se sportovní kapotáží typu S. Dostal příznačné označení CS, což znamenalo Classic Sport. K pohonu posloužila přepracovaná verze velkoobjemového motoru typu boxer s výkonem 51 kW (70 k) a s novým vrstveným vzduchovým filtrem.
BMW R 28, prototyp pro německou armádu Bundeswehr (rok výroby 1968).
V rámci programu zakázek pro německou armádu Bundeswehr vyvinulo BMW od roku 1966 na základě modelů R 26 a R 27 tři různé prototypy motocyklů s jednoválcovým motorem pro motospojky. Vystavený exponát je posledním provedením s motorem R 27, zabudovaným do nově navrženého rámu s předním kolem odpruženým teleskopickou vidlicí. Do sériové výroby se toto řešení dostalo až v roce 1969 ve zcela nové řadě motocyklů 5.
BMW R 26 (rok výroby 1956).
V lednu 1956 se představil model R 26 jako nástupce R 25/3 s kompletně novým, plně odpruženým podvozkem. Toto řešení se poprvé ukázalo o rok dříve v motocyklech s motory typu boxer. Výkon motoru narostl na 11 kW (15 k), díky čemuž stoupla maximální rychlost na 128 km/h. Model R 26 tak patřil mezi nejrychlejší motocykly své doby s objemem motoru 250 cm3.
BMW R 51/3, motocykl na klopenou dráhu (rok výroby 1952).
Na motocykly určené na plochou dráhu byly kladené zvláštní požadavky. Musely mít nízko položené těžiště a vysoký točivý moment při nízkých otáčkách, a to vše spojené s klidným chodem motoru. K tomu musely být mimořádně spolehlivé. Všechny tyto podmínky dokonale splňoval model R 51/3. Vystavený motocykl má za sebou náročnou mnohaletou kariéru v „Motodrome“, nejstarší přenosné a dodnes fungující kruhové klopené dráze na světě, pocházející z roku 1928. V roce 2013 se dostal do historické sbírky BMW Classic. Během aktivní kariéry se vzhled stroje mnohokrát přizpůsoboval aktuálnímu duchu doby.
BMW R 62 se sajdkárou Royal (rok výroby 1928).
V roce 1928 se začala nová éra v historii značky BMW. Představil se cestovní model R 62 a sportovní R 63. Šlo o první motocykly s objemem motoru 750 cm3. Výkon 13 kW (18 k) a již legendární podvozek ve spojení s příslovečnou spolehlivostí značky BMW zařadily model R 62 k nejpřevratnějším cestovatelským motocyklům dvacátých let.
BMW R 42 (rok výroby 1928).
Pouze tři roky po představení modelu R 32, prvního motocyklu značky BMW, se na světlo světa dostal jeho propracovaný následovník. Také BMW R 42 dostal motor typu boxer o objemu 500 cm3, ale s výkonem necelých 9 kW (12 k). Podvozek zůstal téměř nezměněný, nová však byla brzda umístěná na spojovacím hřídeli na výstupu z převodovky. Snížení ceny o 30 procent zajistilo, že BMW R 42 se oproti předchůdci prodalo více než dvojnásobek kusů.