Vliv chytrých telefonů na naše životy byl poprvé naplno odhalen. Zákazníci přiznávají, že se jim u nového modelu může líbit vše možné – design, cena, spotřeba i jízdní vlastnosti, ale přesto z dealerství odejdou, pokud s vozem nemohou propojit svůj „milovaný“ mobilní telefon.
Studie, která společnosti Nissan objasnila význam vývoje nejmodernějších informačních a zábavních systémů u crossoverů jako Qashqai, Juke a X-Trail, přinesla tyto výsledky:
- Pro 28 % zákazníků je připojení chytrého telefonu důležitější než jiné vlastnosti, např. spotřeba paliva
- 13 % zákazníků by si nekoupilo vůz, který nemá připojení k internetu
- Pro 20 % zákazníků by lepší možnost připojení byla důvodem ke koupi vozu jiné značky
- U řidičů, kteří ve voze tráví více než 20 hodin týdně, tento podíl narostl na 41 %
Výzkum odstartoval významné investice ze strany Nissanu, jejichž cílem je zajistit bezproblémovou integraci telefonů. Ta je vzhledem k rostoucí poptávce po možnosti datových přenosů a stahování zásadně důležitá. Vedoucím evropského týmu je Patrick Keenan, jemuž se v Nissanu přezdívá „pán 40 mobilů“.
Patrick vysvětluje: „Životní cyklus dnešních nových vozů, než je nahradí nová generace, činí zhruba 5 až 6 let. Mobilní telefon se ale na trhu ohřeje sotva 2 roky, než výrobce přijde s dalším. Podstatou mé práce je snaha udržovat schopnost komunikace mezi vozy a telefony.“
Patrickovou prioritou je zajistit, aby si Nissan v oblasti spotřební techniky i nadále udržoval náskok. Jeho tým může díky síti kontaktů v této branži předvídat budoucí trendy a zabezpečit kompatibilitu hardwarových i softwarových součástí nejnovějších palubních desek vozů Nissan s většinou současných i starších telefonů.
V zásuvkách Patrickova stolu v Evropském technickém ústředí společnosti Nissan v britském Cranfieldu leží desítky telefonů. S jejich pomocí dále rozvíjí a ladí možnosti připojení. Při práci na budoucnosti vozů Nissan denně iniciuje i přijímá stovky testovacích telefonních hovorů.