Škoda Atero je 4,3 metru dlouhé kompatní dvoudveřové kupé s výklopnou zádí. Jeho technický základ, Rapid Spaceback, už téměř nelze rozpoznat – přestavba byla ještě rozsáhlejší než u obou předchozích „učňovských vozů“. Sloupky B byly přesazeny vzad, sloupky C jsou více skloněné. Střecha se svažuje dříve, zatímco spodní linie oken za dveřmi roste.
Také povrchové díly karoserie doznaly zásadních změn. Kapota dostala větrací otvory, dveře jsou prodloužené. Třetí dveře se orientují podle nového sklonu sloupků C a na hraně nesou dlouhý spojler; upravené jsou i zadní skupinové svítilny.
V zadním nárazníku jsou integrovány i velké koncovky výfuku – ty pocházejí z Octavie RS. Přední nárazník skrývá velký otvor pro vstup chladicího vzduchu. Světlomety využívají technologie LED a červeného podsvícení.
Motor 1,4 TSI (92 kW/125 k) a sedmistupňová převodovka DSG doznaly barevných změn a také na podvozku tým důkladně zapracoval. Osmnáctipalcová kola z lehkých slitin v designu ‚Turini‘ pochází Octavie, jsou černě lakovaná a zdobená červeným lemem, pneumatiky mají rozměr 225/35. Za předními koly najdeme ručně děrované brzdové kotouče s vnitřním chlazením.
Atero je nalakováno v metalickém odstínu Black Magic, příslušenství (křídlo, spojler, prahy) v odstínu červená Corrida; červené kontury lemují masku chladiče, otvor pro vstup chladicícho vzduchu a vložený difuzor. Sportovní náladu interiéru dodává červené ambientní osvětlení s bodovými LED-diodami. Výkonný audio-zesilovač o výkonu 1.800 wattů rozeznívá 14 reproduktorů – samotný subwoofer, umístěný v zavazadlovém prostoru, na akustické vlnění promění až 400 Wattů výkonu.
A to nejlepší nakonec: své kupé snů postavil tým 26 žáků Středního odborného učiliště strojírenského Škoda Auto. S pracemi začali na konci roku 2015 a projekt si vyžádal cca 1700 pracovních hodin.