Světová premiéra nového modelu Golf GTI Clubsport S proběhla u jezera Wörthersee. Golf GTI Clubsport S překonal rekord pro vozy s pohonem předních kol na Severní smyčce Nürburgringu časem 7:49:21 min. Exkluzivní dvoumístné GTI má motor o výkonu 310 k a nově nastavený podvozek.
Golf GTI Clubsport S proletěl cílovou čárou „Zeleného pekla“ jako šíp. Nejvýkonnější Golf GTI všech dob, řízený německým závodním jezdcem Bennym Leuchterem (28), právě překonal na Severní smyčce Nürburgringu dosavadní rekordní čas na kolo v kategorii sériově vyráběných vozů s pohonem předních kol. Budoucí konkurenti budou muset překonat Leuchterův čas. Tento exkluzivní nový sportovní vůz, odvozený z modelu Golf GTI Clubsport, vznikl na oslavu 40. výročí modelu GTI.
Vývojový tým pro zvýšení výkonu motoru maximálně využil synergie mezi závodními a sériově vyráběnými vozy na základě svých zkušeností s novým závodním vozem Golf GTI TCR (243 kW/330 k/410 N.m) pro závody cestovních vozů TCR International Series. Aplikací poznatků ze závodního nastavení vozu Golf GTI TCR pro mistrovství cestovních vozů se podařilo zvýšit výkon na 310 k a maximální točivý moment na 380 N.m. Inženýři dosáhli zvýšení výkonových parametrů úpravou řídicí jednotky motoru a použitím nové výfukové soustavy s průměrem potrubí před koncovkami 65 mm místo 55 mm, která snižuje zpětný tlak výfukových plynů a zvyšuje výkonové parametry. Vedlejším plodem úprav je úžasný a výrazný zvukový projev při brzdění, který napodobuje efekt „střílení do výfuku“ závodních vozů v důsledku vynechání zapalování. To platí v mimořádné míře pro jízdní režim Race (společně s dalšími změnami, jako jsou vyšší otáčky motoru, atd.), v němž je Golf GTI Clubsport S vyladěn pro maximální sportovní výkony a extrémně agilní reakce na pohyby pedálu plynu, stejně jako v nastavení Nürburgring. V rámci úprav integrovali inženýři také nové palivové čerpadlo s vyšším průtokem. Motor modelu Golf GTI Clubsport S s pohonem předních kol technicky vychází z motoru TSI se zdvihovým objemem 1984 cm3, který pohání také ostatní verze modelů Golf GTI a Golf R. Tento zástupce třetí generace motoru EA888 se může pochlubit mnoha technickými vylepšeními, mezi něž patří kapalinou chlazený výfukový kanál k turbodmychadlu, integrovaný do hlavy válců, a proměnné časování sacích i výfukových ventilů.
Golf GTI Clubsport S v klíčových heslech
1. Nejvýkonnější Golf GTI všech dob překonal rekord pro vozy s pohonem předních kol na Severní smyčce Nürburgringu časem 7:49:21 min.
2. Vyrobeno bude pouze 400 vozů limitované edice Golf GTI Clubsport S, která poskytuje nejvyšší výkon 228 kW/310 k a dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 5,8 sekundy.
3. Golf GTI Clubsport S má jedinečné nastavení Nürburgring, které je dostupné pomocí voliče jízdních režimů.
4. Režim Nürburgring upraví nastavení dynamické regulace podvozku DCC, motoru, řízení a zvuku pro Severní smyčku.
5. Podvozek modelu Golf GTI Clubsport S byl kompletně přepracován a pečlivě nastaven v rámci rozsáhlých testů na závodním okruhu.
6. Pohotovostní hmotnost EU byla snížena na 1285 kg. Kombinací s výkonem 310 k vznikl sportovní vůz s výkonovou hmotností 4,15 kg/k. (Provozní hmotnost EU včetně řidiče a zavazadel: 1360 kg).
7. Nová výfuková soustava má koncovky s větším průměrem a při brzdění se vyznačuje typickým zvukovým projevem závodních vozů, k němuž dochází v důsledku vynechání zapalování.
8. Golf GTI Clubsport S je dvoudveřový, dvoumístný vůz. Nepřítomnost zadních sedadel snižuje jeho hmotnost.
9. Golf GTI Clubsport S je vybaven 19“ koly z lehké slitiny („Pretoria“) a speciálními sportovními pneumatikami s hladkým dezénem doplněným nemnoha výraznými drážkami.
10. Štítek s výrobním číslem 001/400 až 400/400 v interiéru prozrazuje, že se jedná o vůz z exkluzivní speciální edice.