Organizátoři zveřejnili trasu pro Rallye Dakar 2017, povede přes Paraguay, Bolívii a Argentinu. Tým se vrátí do míst, která už v minulosti několikrát projel, takže tuší, na jaké podmínky se připravit, i když nevylučuje ani nečekaná překvapení, která organizátoři pro jezdce připraví. Těšit se určitě můžeme na vysoké nadmořské výšky, rychlé etapy a skutečnost, že důležitou roli ve vývoji závodu budou hrát startovní čísla.
Přípravy týmu KM Racing na příští Dakar už jsou v plném proudu. Martin Macík bude v září testovat Frantu, inovovaný model svého závodního kamionu Liaz, v marocké poušti a Lukáš Kvapil, zástupce týmu v poli motocyklů, se v květnu vydá na Merzouga Rally.
„Nová trasa nás nepřekvapila. Přibyla Paraguay, která však bude spíše zajímavou startovní novinkou pro zatraktivnění celého závodu. Rychle se přesuneme do hor, kde se nedá tak snadno předjíždět, proto bude hodně záležet na pořadí, ve kterém vyrazíme na trať,“ říká Martin Macík. A dodává: „Určitě bude důležité, abychom byli dobře připraveni po fyzické stránce. Vysoké nadmořské výšky a obrovská vedra mají na formu a výkony posádky velký vliv, zejména v krizových momentech.“ Proto je už nyní v rámci týmové přípravy významná pozornost věnována také fyzické kondici. Martin Macík i Lukáš Kvapil pod dohledem trenérů plní tréninkový plán, speciálně sestavený pro posílení výdrže a odolnosti v dakarském klání.
V sedlčanské dílně týmu KM Racing mechanici dokončují finální detaily na závodním kamionu Liaz, řečeném Franta. Ten příští rok v Jižní Americe vystřídá Lízu, která Martinovi Macíkovi a jeho posádce věrně sloužila během předchozího ročníku. „Franta už je z další generace závodních aut, hodně zkušeností jsme nasbírali během loňského ročníku. Zachovány jsou prvky, které se osvědčily, ale zapracovali jsme na celkovém vyvážení kamionu, dokonalejší bude například i tlumení nebo chlazení auta a pohráli jsme si také s designem,“ popisuje Martin Macík. Grafická podoba Martinova kamionu se bude dokonce měnit i během sezóny. „Franta na závody před Dakarem dostane výzdobu v jednoduchém kontrastním designu a na Dakar ho pak pěkně vybarvíme.“
KM Racing bude na příštím Dakaru reprezentovat také motorkář Lukáš Kvapil, člen Dukly Praha, který už na motorce zažil mnohá dobrodružství. Byl členem motocyklové jednotky Hradní stráže, v různých funkcích se účastnil zahraničních válečných misí v zemích, jako je Irák nebo Afghánistán. Nyní už je patnáct let příslušníkem vojenské policie a v armádě působí také jako instruktor speciální přípravy zahrnující i výcvik motocyklových jednotek. „První zkouškou bude Merzouga Rally, kterou budu absolvovat už teď v květnu. Jedná se o závod dakarské série a jeho absolvování bude vstupním testem pro Rallye Dakar 2017,“ říká Lukáš Kvapil. A dodává: „Předpokládám, že v závodech budu moci uplatnit své zkušenosti s navigací, které jsem získal na svých zahraničních misích. Podmínky zde byly často obdobné.“
V září pak proběhne trénink pilotů i strojů v marocké poušti. I tentokrát tým zůstane věrný svému zvyku a pouštní testování s Martinem a Lukášem budou absolvovat i fanoušci a partneři dakarského závodění, kteří si chtějí na vlastní kůži vyzkoušet, jak tvrdý je trénink na Rallye Dakar.