Nové motory TSI od Volkswagenu

Volkswagen představuje na 37. mezinárodním vídeňském sympoziu o motorech nejnovější generaci motorů EA211 TSI evo. Prvním zástupcem této budoucí generace zážehových motorů je úsporný a zároveň výkonný motor TSI 1,5 litru, který bude uveden na trh koncem roku 2016, zpočátku s výkony 96 kW a 110 kW.

motor 1.5 TSI evo

motor 1.5 TSI evo

Jedním z mnoha výjimečných prvků nového agregátu je poprvé u velkosériově vyráběného zážehového motoru použité výfukové turbodmychadlo s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek (VTG).

Budoucí legislativní limity pro flotilovou spotřebu paliva a emise vyžadují další pokroky v oblastech spotřeby paliva i emisí CO2 a dalších látek. Pro dosažení těchto ambiciózních cílů disponují nové motory EA211 TSI evo mnoha technickými inovacemi ve spojení s novým spalovacím procesem. Výsledkem je výrazné snížení spotřeby paliva v praktickém provozu zákazníků až o jeden litr na sto kilometrů a zároveň dynamická charakteristika s maximálním točivým momentem dostupným v širokém rozsahu již od extrémně nízkých otáček (od 1300 min-1).

Volkswagen nabízí zážehové motory s přeplňováním a přímým vstřikováním paliva již více než deset let pod zkratkou TSI. Během této doby byly do sériové výroby zavedeny četné inovace. Zážehový motor získával stále více na hospodárnosti díky jednoduchému a dvojitému přeplňování, integrovanému chlazení stlačovaného vzduchu, integrovanému sběrnému výfukovému potrubí s výhodami v oblasti termodynamiky a systému deaktivace válců, který byl poprvé použit u čtyřválce.

Volkswagen jde s nejnovější generací motorů ještě o krok dál. Důležité technické moduly nové řady jednotek EA211 TSI evo zvyšují účinnost až o 10 procent v porovnání s dosavadním čtyřválcem 1.4 TSI (92 kW). Důležitá je přitom skutečnost, že spotřeba paliva byla snížena v širokém rozsahu provozních podmínek a nikoli jen v podmínkách normovaného testovacího cyklu. Pro zákazníky to znamená značné zvýšení hospodárnosti v jejich každodenním praktickém provozu. V nových motorech nalézají uplatnění následující nová, resp. přepracovaná technická řešení:

– Millerův cyklus s vysokým kompresním poměrem 12,5:1
– výfukové turbodmychadlo s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek (VTG)
– vstřikovací soustava common rail s tlakem až 350 barů
– inovativní řízení chladicí soustavy
– systém deaktivace válců ACT
– povrchová úprava stěn válců APS (vzdušné plazmatické naprašování)

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru