Isuzu slaví a my slavíme s ním

K výročí svých desátých narozenin přítomnosti v Německu a Rakousku přichází japonský výrobce užitkových a nákladních vozidel s limitovanou sérií vozů D-Max, kterou nazval Edition 10.

Strana 50 menší 1 zleva oříznout muže

Na českém trhu automobilka Isuzu nabízí aktuálně pick-up D-Max, který své skutečné schopnosti, pro které je oceňován, může osvědčit jedině v těžkém terénu. Chcete-li zapřáhnout do práce skutečného dříče jako je D-Max, nestačí se jen tak projíždět po lese. Potřebujete opravdu těžkou off-roadovou trať. Právě taková se nabídla v moravských Dubňanech, kde jsme měli možnost tento těžkotonážní pick-up vyzkoušet.

Počasí nám přálo, což v případě off-roadového testování znamená, že sem tam pršelo, trať byla promáčená a rozbahněná, nechyběly ani pořádně hluboké louže. V takovém prostředí si D-Max libuje, protože může předvést, co umí.

Strana 50 menší 3

Pro terén má totiž výtečné parametry – maximální boční náklon 49 stupňů, stoupavost 55 stupňů, nájezdový úhel vpředu 30 a vzadu 24 stupňů. Brodivost je až 600 mm a světlá výška až 275 mm.  K tomu pohon všech kol připojitelný a odpojitelný až do rychlosti 100 km/h. V reálné situaci se tato hromádka čísel promění v jistotu, s níž D-Max vyjíždí i sjíždí dramaticky skloněné svahy, rozkošnicky se čvachtá v bahnitých loužích, vydrápe se z bláta nebo přejíždí terén s neskutečnými výškovými rozdíly.

Je přitom mimořádně fotogenický, protože jeho muskulatura se uprostřed spršky bláta vyjímá neobyčejně dobře. Přední maska signalizuje zřetelně, že Isuzu má síly dost. Mohutná mříž chladiče s masivními chromovými lištami výborně koresponduje se světlomety protaženými do boku, robustní nárazník s mlhovkami dojem umocňuje. Vyzkoušíme si jízdu s mnoha variantami kabiny i ložné plochy, které Isuzu nabízí. V provedení s otevřenou ložnou plochou je záď až příliš odlehčená, ale tento problém ve skutečném životě nehrozí. Zákazníci si jej pořizují právě proto, aby jeho nákladový prostor patřičně zatížili, a to až jednou tunou užitné hmotnosti. S hard topem náležitě vyniknou rozměry tohoto pracovitého obra.

Na délku měří v provedení Double Cab 5295 mm, přičemž je postaven na rozvoru 3095 mm. Z boku nepřehlédnete mohutně vyklenuté blatníky a když se při jízdě do vršku přehoupne přes horizont, naskytne se vám pohled na velká, vertikálně uložená hranatá světla a masivní chromované lišty na zadním nárazníku. D-Max má pevný rám a jeho odpružení je rovněž festovní – na přední nápravě dvojitá trojúhelníková ramena s vinutými pružinami a vzadu je tuhá náprava s listovými pery.

Interiér nabídne přístrojovou desku opticky vertikálně členěnou díky stříbřité liště kolem středového panelu. Tlačítka jsou tu přehledně uspořádána, na středové konzole najdete otočný volič pohonu kol. V kapličce přístrojů jsou ciferníky konvenčně uspořádány, uprostřed je informativní displej, který zobrazuje údaje o jízdě a stavu kapalin.

V nabídce je jediný motor, 2,5 litrový turbodiesel s výkonem 163 koní, který můžete mít buď se šestistupňovým manuálem nebo pětistupňovým automatem, všechny verze mají pohon všech kol 4WD s výjimkou Single Cab, který může být i s pohonem 2WD. Převodové stupně automatické převodovky jsou dobře nastaveny pro terénní jízdu, a jak si můžete všimnout z fotografií, motor má dost síly na to, aby dvoutunový D-Max vytáhl do pořádného kopce. Při jízdě po silnici si můžete troufnout i na svižnější jízdu, řazení automatu vám ale bude připadat přece jen trochu pomalé. Znatelný je náklon v zatáčkách, ovšem to není u pick-upů nic neobvyklého. Úroveň spotřeby je přijatelná, kombinovaná se uvádí 7,3 l/100 km.

Variabilita je bezpochyby silnou zbraní d-Maxu. Z katalogu příslušenství je zřejmé, že speciálně vybavený vůz může posloužit řemeslníkům, myslivcům, chovatelům koní, milovníkům extrémních sportů, těm, kteří rádi prohánějí malé čtyřkolky a potřebují je převážet do terénu.

Isuzu se snaží nabídnout řidičům D-Maxu rovněž komfort a bezpečnostní řešení. Můžete si tudíž připlatit za polohovatelná vyhřívaná kožená sedadla, automatickou klimatizaci a multifunkční displej, v nabídce je i tempomat, ve standardu pak 6 airbagů, ABS a brzdový asistent nebo systém kontroly trakce TCS a kontroly stability ESC.

Strana 50 menší 2

Co možná nevíte o Isuzu

Isuzu je tradiční japonskou automobilkou, která je proslulá výrobou dieselových motorů. První její plány na stavbu automobilů se datují od roku 1916, výrobu zahájila v roce 1922. O dva roky později vyjel první nákladní vůz. Jméno Isuzu se poprvé objevilo v roce 1934 – původně se jednalo o název pro nákladní automobil. Výroba dieselových motorů začala v roce 1936. Pick-up D-Max byl uveden na trh v roce 2002. Na český trh se dodávají pod značkou Isuzu také autobusy.

 

 

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru