Stáří je hlavním faktorem, který určuje cenu ojetých vozů. Sauto.cz však nyní přináší data ze svých statistik o tom, jak cena v průběhu let klesá.
Nejprudší pokles zaznamenají standardní značky v prvních čtyřech až pěti letech, kdy ztrácejí 40–60 procent původní hodnoty. Pak se cena vozů ustálí a klesá pouze mírně, zhruba o 2–3 procenta ročně. Po pátém roce se tedy za relativně podobnou cenu nabízejí stále starší vozy a koupě již nejsou tak výhodné.
U prémiových značek trvá prudký pokles ceny trochu déle – až do zhruba osmého/devátého roku. Během této doby však vůz ztratí až 80 procent své původní hodnoty.
Ceny standardních značek začínají u jednoletých aut na různé úrovni. Nejvýše stojí Ford, uprostřed pak Škoda a Volkswagen, Hyundai je v průměru nejlevnější. Rozptyl v průměrné ceně je v prvním roce více než 200 000 Kč.
Stejně jako se liší výchozí ceny, rozdíl je také v tempu jejich poklesu. Například vozy značky Ford ztratí mezi prvním a druhým rokem 36 procent původní hodnoty, a ve třetím roce jsou již dokonce pod polovinou: jejich cena se sníží o 53 procent. Naopak za vozy značek VW a Škoda majitel dostane ještě po pěti letech více než polovinu původní ceny: v případě VW to je 63 procent a za Škodovku 57 procent. Pod polovinu hodnoty se tyto dvě značky dostanou až v šestém roce svého stáří.
Rozdílné tempo poklesu také znamená, že již ve druhém roce se ceny všech značek prudce přiblíží a od té doby je v podstatě jedno, jakou značku kupujete. Cenové rozdíly jsou skutečně minimální. Je tedy výhodné koupit „prestižnější“ a případně lépe vybavenou značku. Pokud se ale na celou věc podíváme z pohledu prodávajícího, situace je obrácená. Když si někdo pořídí dražší nový vůz, musí počítat, že cenový pokles v okamžiku prodeje bude vyšší. V ojeté podobě za něj prostě příliš velkou prémii nedostane.
Nad cenovým průměrem ojetin zůstává o několik desítek tisíc po celou dobu jen značka Volkswagen – tedy značka, u které je tato cenová prémie tradiční. Již po prvním roce tak Volkswagen přeskočí Ford, jehož cena prudce klesne.