Podle nejnovějšího průzkumu, který provedla agentura STEM/MARK, jsou věrnostní programy značek mezi zákazníky v České republice stále velmi oblíbené. Češi průměrně vlastní 4 karty k různým zákaznickým programům.
Za smysluplné a důležité je považují dvě třetiny dotazovaných, nejvíce za svou věrnost oceňují slevy na zboží nebo služby. Z výsledků exkluzivního průzkumu vyplývá, že nejčastěji se Češi účastní programů velkých obchodních řetězců a obchodů s potravinami (jako například Tesco, Teta drogerie, Penny Market, BILLA a dm drogerie markt), jedna třetina dotazovaných považuje za velmi výhodné členství v oblasti čerpacích stanic.
Z odvětví prodeje pohonných hmot byla nejčetněji jmenována právě společnost Shell. Do věrnostních programů přitom vstupují o něco více ženy než muži, a nejčastěji jejich výhody využívají spotřebitelé ve věku 30 až 44 let. V odměnách za loajalitu značce vidí smysl a považuje je za důležité 56 % vysokoškolsky vzdělaných zákazníků.
Nejčetněji uváděné důvody, jež přimějí zákazníky do věrnostního programu vstoupit, jsou přímé materiální výhody. 92 % respondentů preferuje ocenění za důvěru značce prostřednictvím slevy a zvýhodněných podmínek pro získání určité služby nebo zboží. Celých 36 % dotazovaných cíleně sbírá body kvůli konkrétní odměně. Širokou škálu dárků pro celou rodinu poskytuje od dubna letošního roku právě nový Shell ClubSmart katalog. Kromě sortimentu občerstvení na cestu a vybavení do auta si zde své najdou třeba i fanoušci Ferrari. Nová nabídka přináší také hračky, sportovní a volnočasové náčiní, nářadí pro kutily, pomocníky do kuchyně i na zahradu či drobnou elektroniku pro chvíle zábavy.
Češi v průměru disponují 4 různými věrnostními kartami. Jednu až tři vlastní většina, a to 39 %, jedna pětina z nás jich pak má dokonce šest a více. Nejvyšší počet karet, který v průzkumu figuroval, byl 26. Z držitelů karet celá polovina využívá pouze jednu až dvě, naopak pět a více karet aktivně uplatní až 22 % dotazovaných. 5 % respondentů vlastní kartu Shell ClubSmart.