Na velkém okruhu mosteckého autodromu zahájili sezonu truckeři. K premiérovému dvoudennímu testování tahačů dorazily 6. dubna na sever Čech tři týmy. Vylepšenou techniku si vyzkoušeli Adam Lacko s novým parťákem Jiřím Formanem z Buggyry, německý pilot Jochen Hahn ze stejnojmenného týmu a jeho krajan Gerhard Körber, o nějž se minimálně v letošním roce bude starat Team Schwabentruck.
Novou tváří v seriálu evropského šampionátu okruhových tahačů (FIA ETRC) je dvaadvacetiletý Jiří Forman, který v týmu Buggyra nahradil úspěšného Davida Vršeckého. Společně s Adamem Lackem na autodromu testovali novinku pro letošní sezonu, truck s označením BUGGYRA Fat Fox.
Po deseti letech tak Buggyra Technology Center přichází se zcela novým designem trucků Buggyra. „Nejedná se pouze o nový vzhled, ale vše je pečlivě testováno z aerodynamického hlediska. Věříme, že i toto nám ubere nějakou tu desetinku sekundy. Z technického hlediska je největší změnou zmenšený restriktor nasávaného vzduchu a nové prvky na podvozku. S dnešním testem jsme určitě spokojeni,“ vysvětlil šéfkonstruktér týmu Vršecký.
Jiří Forman se v minulosti propracoval mezi absolutní špičku v kategorii motokár. „V roce 2002 dostal šanci a prostor David Vršecký a během let se vypracoval mezi nejlepší truckery historie. David dojel v první sezóně několikrát na bedně, celkově skončil šestý a získal titul Nováček roku. Pokud půjde Jirka v jeho stopách, nebudeme se vůbec zlobit,“ připomněl manažer týmu Jan Kalivoda.
Za plus považuje přechod z motokáry do trucku i Vršecký. „Dokonce bych řekl, že je to ideální. Tahač je totiž taková přerostlá motokára, ovládá se podobným stylem. Je to lepší, než kdyby Jirka k truckům přešel z plechových aut nebo formulí a musel měnit návyky. Kromě toho je z motokár zvyklý na kontakt,“ vysvětlil.
Nová akvizice Buggyry se výzvy nezalekla. „Buggyra si vybírala z několika jezdců a jsem rád, že jsem příležitost dostal právě já. Zavazuje mě to, ale nestresuje. Pravdou je, že v posledních letech jsem startoval v zahraničí, kde na mě nebyl vyvíjen takový tlak. Teď ale na druhé straně působím v profesionálním týmu, který má za sebou patnáct let závodění na nejvyšší úrovni a spoustu titulů. Podmínky jsou skvělé, všechno funguje, takže je na mě, abych to zúročil,“ uvedl Jiří Forman.
S novými úpravami na vozech se sžívají také Jochen Hahn a Gerhard Körber. První pojede tradičně s tahačem Man, jeho krajan osedlá Iveco. „Před zimou jsme hodně pracovali. Věděli jsme, že Buggyra připravuje nový vůz. Věřím, že pokud budeme lepší než stroje Buggyry, může to být cesta k titulu,“ uvedl Hahn. V loňské sezoně bral celkový bronz, skončil těsně za Lackem.
Důvodem, proč se obává více Lacka než loňského šampiona z Maďarska Norberta Kisse, je podle Hahna přestup úřadujícího mistra Evropa do jiného týmu. „Norbert je momentálně nejlepším jezdcem ve startovní listině, bohužel ale změnil tým. Bude trvat nějakou dobu, než všechno doladí, proto jej nepovažuji za až tak nebezpečného soupeře,“ řekl.
Tým změnil i Körber, případné možné problémy si však nepřipouští. „Řada silných partnerů, s nimiž jsem loni spolupracoval, ze šampionátu vystoupila. Přípravu na novou sezonu to však neovlivní. Iveco je skvělé, nový motor zatím funguje, jak má. Testování ale teprve začalo. Bohužel, druhé auto budeme z ekonomických důvodů nasazovat jen příležitostně, zůstanu tak v jezdeckém poli osamocený. I tak si ale věřím, že se z loňského konečného osmého místa posunu výrazně výše. Už jen proto, že letos pojedu sedm závodů, loni jsem se zúčastnil jen čtyř. A přesto jsem stál na bedně,“ věří si sympatický Němec.