V tomto týdnu uspořádal Peugeot testování svých dvou sportovních GTi na okruhu v Mostě. Na startu stála čtyři vozidla 308 GTi a jedno menší 208 GTi. Po asi 20 minutách a 10 kolech kroužení po okruhu se jen málokomu chtělo uposlechnout pokyn k ukončení jízdy a návratu do pitstopu. Nádherný adrenalinový zážitek umocněný slunečným jarním počasím. Opravdu to stálo za to… Přinášíme unikátní fotoreportáž z akce.
Od uvedení legendárního modelu 205 GTi prodala značka Peugeot více než 800 000 sportovních vozů: 309 GTi, 405 Mi16, 306 S16 … 208 GTi, RCZ R a nyní nový Peugeot 308 GTi by Peugeot Sport. Nese název týmu, který stál za jejím vývojem.
Nesmí zde chybět pár základních informací o tomto novém modelu. Vůz je vybaven motorem 1.6 THP S&S s výkonem 200 kW (270 k) . Tento motor splňující emisní normu Euro6 a vybavený systémem Stop&Start vykazuje emise 139 g CO2/km a spotřebu pohonných hmot 6,0 l/100km. Akceleruje z 0 na 100 km/hod za necelých 6 vteřin a na zrychlení s pevným startem 1000 m mu stačí 25,3 s.
308 GTi 270 k je vybaven diferenciálem s omezeným prokluzem Torsen® a koly 19’’ Carbone19 s pneumatikami Michelin Super Sport. Přední kotoučové brzdy mají průměr 380 mm a jsou opatřeny červenými třmeny s nápisem Peugeot Sport, zadní brzdy mají kotouče o průměru 268 mm.
Design vozu 308 GTi je výrazný a exkluzivní: světlá výška byla snížena o 11 mm, vůz získal zbrusu novou přední masku i zadní část vozu, sportovní charakter se vtiskl i do interiéru vozu. U karoserie vozu se exkluzivně objevuje ostrý barevný předěl spojující nový jasně červený odstín Ultimate a černou Perla Nera. V nabídce je celkem šest odstínů: červená Ultimate, modrá Magnetic, černá Perla Nera, šedá Artense, bílá Nacré a šedá Hurricane.
Podvozek seřízený závodními jezdci, motor nastavený na nejvyšší výkon, působivý zvuk linoucí se z výfuku… a k tomu Peugeot i-Cockpit, Driver Sport Pack, skořepinová sedadla… jen vyrazit!
Cena modelu v ČR činí 799 500 Kč.