Hybridní supersport z produkce automobilky Honda se v sériové verzi poprvé představil v celé své kráse před rokem na ženevském autosalonu. Vzrušující tvary i technické parametry by samy o sobě nestačily bez reálného otestování jízdních vlastností, proto dostali novináři příležitost seznámit se s ním na okruhu v Kalifornii.
Je zřejmé, že podle specifikace je na obzoru další konkurent pro Porsche 911 a McLaren 570S Coupé. Supersport NSX má u značky Honda svou tradici – původní model tohoto jména spatřil světlo světa již před čtvrtstoletím. Ten současný je ale o hodně jiný – pohon je hybridní, při výrobě karoserie přišlo ke slovu revoluční ablační odlévání, dosud v automobilovém průmyslu nepoužité, konstrukce prostorového rámu z více materiálů je stejně novátorská jako trojrozměrně lisovaný A-sloupek z ultra-vysokopevnostní oceli. Vývoj sériového modelu NSX trval tři roky a probíhal v americkém Ohiu.
Revoluční technologická řešení a mimořádný výkon motoru zabalila Honda do přitažlivého designu, který je zvnějšku podřízen z velké části aerodynamice a uvnitř je orientován striktně na řidiče, který dostává perfektně ergonomicky řešené ovladače i sedadlo. Aerodynamiku řešila Honda několik let pomocí CFD modelů, v aerodynamickém tunelu i simulačními modely předních světových závodních okruhů. Celkem je použito 10 vzduchových chladičů pro oba přední elektromotory, zadní elektromotor a převodovku a především pro dvojitě přeplňovaný motor V6 o objemu 3,5 litru. Pro ten jsou vyhrazeny tři chladiče – jeden centrální a dva na bocích vozu. Dalším aerodynamickým parametrem je přítlak, který se vytváří na zádi pomocí šesti vzduchových vírů a další vzniká díky zadnímu difuzoru s velkými nerovnoběžnými žebry.
Hlavní technologické novinky a inovativní řešení byly představeny v rámci světového kongresu a výstavy SAE, kde konstruktéři a inženýři seznamují odbornou veřejnost se svými inovacemi. Velká pozornost byla věnována konstrukci prostorového rámu z různých materiálů, kde je převažující hliník. Zatímco karoserie předchozí generace modelu NSX z roku 1990 byla celohliníková, tedy naprosto revoluční na tehdejší dobu, současná konstrukce tvořená kombinací hliníku a ultra-vysokopevnostní oceli zachází až na samý limit možného. „Při vývoji nové Hondy NSX jsme vzali v úvahu všechny možnosti pro dosažení co nejvyšší základní torzní tuhosti a pro snížení hmotnosti konstrukce vozu,“ řekl k tomu Shawn Tarr, hlavní konstruktér a vedoucí vývoje konstrukce modelu NSX. „Zvažovali jsme celohliníkovou karoserii, samonosnou karoserii z uhlíkových vláken, ale nakonec jsme se rozhodli použít prostorový rám složený z více materiálů, a to zejména pro jeho nejnižší hmotnost a nejlepší torzní tuhost, přesnost a možnost zabudování hybridního pohonu.“
Další premiérou je již zmíněné ablační odlévání, které kombinuje tradiční metody s postupem rychlého ochlazení odlitku. Tradiční odlitky se v prostorových rámech a v dalších částech karoserií vyznačují vynikající tuhostí, ale běžně trpí zásadním nedostatkem: jsou křehké. To je limitující vzhledem k výkonu motoru, takže byla použita tato technologie odlévání, kdy je možno vytvořit odlitky mimořádně pevné a použít je pro deformační zóny a strategické body v prostorovém rámu.
Trojrozměrně lisovaný A-sloupek z ultra-vysokopevnostní oceli je velice tuhý a tvarově přesný. Pro řidiče to má pozitivní důsledek – výborný výhled z kabiny. Sloupek totiž může být velice tenký a přitom je dostatečně tuhý a pevný.
Zavěšení kol vpředu i vzadu je celohliníkové, použitá kola mají velikost 19 palců vpředu a 20 palců vzadu, obouvají se do pneumatik ContiSportContact.
Honda NSX je poháněna hybridním systémem Sport Hybrid SH-AWD. Byl zkonstruován speciálně pro tento vůz a pohání všechna čtyři kola. Jeho srdcem je podélně umístěný šestiválec 3,5 l přeplňovaný dvěma turbodmychadly, s přímým vstřikováním kombinovaným se vstřikováním paliva do sacích kanálů. Dva nezávislé elektromotory jsou umístěny na předních kolech, zadní elektromotor pak podporuje akceleraci, brzdění a průběh řazení. Je umístěn mezi motorem a devítistupňovou převodovkou DCT. Řidič může volit ze čtyř jízdních režimů – Quiet, Sport, Sport+ a Track. První je určen pro jízdu nízkou rychlostí na krátké vzdálenosti čistě na elektřinu. Další režimy upravují reakci spalovacího motoru, elektromotorů, převodovky i podvozku a postupně se zostřuje projev vozu. Režim Track pak dovolí plné využití výkonových možností NSX.
S parametry dělá Honda trochu tajnosti, prozatím jsou k dispozici informace o výkonu spalovacího motoru, který má být 507 koní v rozmezí 6500 – 7500 otáček a točivý moment 550 Nm při 2000 – 6000 otáčkách. Výkon zadního elektromotoru je pak uváděn 48 k při 3000 otáčkách a dalších dvou elektromotorů po 37 koních. Celkový výkon hybridního systému by měl dosáhnout 582 koní. Akcelerace z nuly na stovku by měla být pod 3 sekundy. Ohledně rozměrů se mluví o celkové délce 4470 mm, výšce 1215 mm a rozvoru 2630 mm.