Měl to být původně koncept, jaké automobilky vypouštějí mezi zákazníky jako zkušební balónky – budou či nebudou se jim líbit? Tento obří vůz ale vzbudil takový ohlas, že jej automobilka zařadila do výroby. Měli jsme možnost jej otestovat.
Sériové modely třídy G poskytly základ – karoserii a žebřinový rám, který si bez problémů poradí s výrazně vyšším výkonovým potenciálem modelu G 500 4×4² i bez jakýchkoli výztuh. AMG G 63 6×6 zase poskytl upravenou verzi trvalého pohonu všech kol s portálovými nápravami.
Pohání jej vidlicový osmiválec 4,0 l Biturbo, který poskytuje výkon 422 koní a točivý moment 610 Nm. Vůz je určen jak pro jízdu na silnici, tak pro překonávání nejobtížnějších terénních překážek. Trvalý pohon všech kol, terénní redukční převod v rozdělovací převodovce, tři za jízdy uzavíratelné diferenciály, a to vše v kombinaci s portálovými nápravami – to jsou nejsilnější zbraně tohoto Géčka na druhou, které má světlou výšku 440 mm a brodivost celý metr. Obdivuhodný je také údaj o akceleraci – z nuly na stovku zrychlí tento kolos za neuvěřitelných 7,4 sekundy. Maximální rychlost je 210 km/h.
Podrobnou reportáž z testu pro vás připravujeme do příštího vydání tištěného časopisu AutoforDrive. Podívejte se na první fotografie, brzy přidáme i první jízdní dojmy a video.