Audi představuje na mezinárodním autosalonu v New Yorku nový otevřený vysokovýkonný sportovní vůz. Nové Audi R8 Spyder s atmosféricky plněným motorem V10 kombinuje pozoruhodné jízdní výkony s fascinací z jízdy s větrem ve vlasech. Nejvyšší výkon desetiválce 397 kW (540 k) umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy a jízdu nejvyšší rychlostí 318 km/h.
R8 Spyder má lehkou plátěnou skládací střechu, jejíž krajní zadní partie jsou protaženy směrem k zádi. Tyto prvky zajišťují potřebné propnutí tkaniny a společně s velkým víkem prostoru pro složenou střechu dokonale ladí s atletickým designem vysokovýkonného sportovního vozu. Elektrohydraulický mechanismus otevře a zavře střechu během 20 sekund, a to i za jízdy rychlostí až 50 km/h. Zadní okno lze zasunout do stěny mezi interiérem a motorovým prostorem. Jsou-li všechna okna ve vysunuté poloze, proudí vzduch nad karoserií jen s minimem turbulencí.
Otevřený dvoumístný vůz bez provozních náplní váží pouhých 1612 kilogramů. Odolný skelet je tvořen nově vyvinutým prostorovým rámem Audi Space Frame (ASF) z hliníku a uhlíkových kompozitů. Hliníkové díly mají podíl 79,6 procenta a je z nich vyrobena příhradová konstrukce, kterou inženýři Audi v porovnání s R8 Coupé vyztužili především v oblasti prahů, střešních sloupků A a rámu čelního okna. Velmi tuhá karoserie váží díky tomu pouhých 208 kilogramů, přičemž torzní tuhost se zvýšila o více než 50 procent v porovnání s předchůdcem.
Zdrojem správného zvuku je v novém modelu Audi R8 Spyder V10 výkonný motor s dvojitým vstřikováním, uložený uprostřed před zadní nápravou. Atmosféricky plněný agregát se zdvihovým objemem 5,2 litru reaguje dynamicky na pohyby pedálu plynu. Při poslechu jeho řevu – zesilovaného na přání sportovní výfukovou soustavou s leskle černými koncovkami – naskakuje husí kůže. Nejvyšší výkon 397 kW (540 k) a maximální točivý moment 540 N.m při 6500 otáčkách za minutu je zárukou pozoruhodných jízdních výkonů, které dokládají hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy a nejvyšší rychlosti 318 km/h. Hospodárné technologie, jako je nový volnoběžný režim, v němž je motor modelu R8 odpojen od hnacího řetězce, snižuje zároveň spotřebu paliva v porovnání s předchůdcem o deset procent. Nový R8 Spyder spotřebuje 11,7 litru na 100 kilometrů, což odpovídá emisím CO2 277 gramů na kilometr.
Za motorem V10 je uložena sedmistupňová převodovka S tronic, která umožňuje rychlé řazení a řidič ji ovládá elektronicky, bez mechanického spojení (by wire). Dvouspojková převodovka předává hnací sílu nově koncipovanému pohonu všech kol quattro s elektrohydraulicky ovládanou lamelovou spojkou na přední nápravě. Mezinápravová spojka, která je pro zajištění maximálních výkonů chlazená kapalinou, rozděluje hnací sílu zcela variabilně v závislosti na jízdní situaci – v extrémním případě je na přední nebo zadní nápravu přenášeno až 100 procent. Inteligentní řízení je integrováno do systému Audi drive select, který nabízí čtyři režimy – od vysloveně dynamického, až po komfortně laděné nastavení. Je-li vůz vybaven na přání dodávaným volantem R8 Performance s věncem obšitým kůží, jsou navíc k dispozici další tři jízdní režimy dry, wet a snow.
Ovládání je zcela zaměřeno na řidiče, který může multifunkčními a satelitními tlačítky ovládat všechny důležité funkce, aniž by musel pouštět volant a odvracet zrak od vozovky. Zcela digitální panel sdružených přístrojů Audi virtual cockpit s úhlopříčkou 12,3 palce mu poskytuje veškeré informace v atraktivní grafické podobě s prostorovým zobrazením – na přání i ve speciálním režimu Performance s údaji o jízdní dynamice.
Součástí sériové výbavy je navigační systém MMI Navigation plus s intuitivním ovládáním MMI touch a mikrofony integrované do bezpečnostního pásu.
R8 Spyder může být vybaven novou technologií Audi smartphone interface, která umožňuje zobrazování vybraných funkcí a informací z chytrého telefonu přímo na panelu přístrojů Audi virtual cockpit. Tento prvek výbavy na přání bude od poloviny letošního roku k dispozici také pro R8 Coupé. Výbava na přání zahrnuje rovněž Audi phone box, který propojí mobilní telefony k anténě vozidla a zajistí jejich indukční nabíjení. Audi connect připojí model R8 Spyder k internetu prostřednictvím LTE a poskytne velký počet služeb, od funkce Online Media Streaming, až po dopravní zpravodajství v reálném čase. Dalším výjimečným prvkem je audiosystém Bang & Olufsen, u něhož jsou ve voze Audi poprvé integrovány dva reproduktory do opěrky hlavy každého z obou sedadel.
Zpracování nového modelu R8 Spyder, který je vyráběn v manufaktuře u Neckarsulmu s téměř výlučným podílem manuální práce, splňuje nejvyšší nároky na kvalitu. Na řidiče a spolujezdce čekají sportovní nebo skořepinová sedadla s výrazněji tvarovanými bočními polštáři. Nad rámec bohaté sériové výbavy si mohou zákazníci téměř neomezeně individualizovat jak exteriér, tak interiér. Vnější díly karoserie, jako jsou přední spoiler, difuzor a nové boční ozdobné panely za dveřmi, se dodávají i v podobě z uhlíkového kompozitu. Světlomety LED s nově vyvinutou laserovou technikou nabízejí řidiči maximální viditelnost a dosah.
Hodnoty spotřeby paliva uvedených modelů:
Audi R8 Spyder V10:
Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 11,7
Kombinované emise CO2 v g/km: 277
Audi R8 Coupé V10:
Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 11,4
Kombinované emise CO2 v g/km: 272
Audi R8 Coupé V10 plus:
Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 12,3
Kombinované emise CO2 v g/km: 287