Finská posádka Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila se v Rallye Mexiko vrátila do boje o titul mistra světa a pozoruhodně dominantním vítězstvím před svými francouzskými týmovými kolegy, posádkou Sébastien Ogier/Julien Ingrassia, oslavila důležitý triumf. Polo R WRC má na svém kontě již dvanáct vítězství v řadě, což je nejdelší vítězná série v historii mistrovství světa v rallye FIA WRC.
Volkswagen tak vyrovnal vlastní rekord dvanácti vítězství v řadě a navíc má v následující rallye v Argentině šanci tento rekord dále vylepšit. Pro posádku Latvala/Anttila to bylo první vítězství v Rallye Mexiko a 16. triumf v kariéře.
Dvanácti vítězstvími v řadě v období od Rallye Portugalsko 2015 do Rallye Mexiko 2016 se již podruhé zapsal do historie nejdelší vítěznou sérií v mistrovství světa v rallye. Volkswagen dosáhl se soutěžním vozem Polo R WRC dvanácti vítězství v řadě již v období od Rallye Argentina 2013 do Rallye Finsko 2014. Citroën má třetí nejdelší vítěznou šňůru s osmi triumfy v řadě v roce 2011.
S 37 vítězstvími v 42 soutěžích zůstává Polo R WRC soutěžním vozem s nejvyšší mírou úspěšnosti v historii mistrovství světa v rallye. World Rally Car z Wolfsburgu nyní překonal v absolutním počtu vítězství soutěžní vůz Citroën C4 WRC a v historické tabulce nejlepších vozů je na čtvrtém místě za soutěžními vozy Subaru Impreza, Lancia Delta a Ford Focus – ovšem při mnohem menším počtu startů.
Rallye Mexiko byla plná superlativů nejen na papíře, ale představovala enormní výzvu i pro účastníky a techniku. Na slavné rychlostní zkoušce „El Chocolate“ vystoupaly posádky až k nejvyššímu místu celé soutěžní sezony – do nadmořské výšky 2746 metrů. To byla velká výzva pro motoráře vzhledem k tomu, že s výškou klesá tlak vzduchu a obsah kyslíku. Také pro jezdce a spolujezdce to znamenalo vyšší tělesné zatížení. Zkoušce byla podrobena také fyzická kondice posádek, a to v nejdelší rychlostní zkoušce roku s názvem „Guanajuato“ a délkou přesně 80 kilometrů. Delší rychlostní zkouška se jela naposledy v roce 1986 – v Rallye Francie na Korsice.
Zvláštní pozornost si zaslouží fanoušci na Rallye Mexiko, jejichž nadšení doprovázelo účastníky nejen při tradičně emocionálním startu třetího podniku sezony v Guanajuatu, ale i po celý víkend na rychlostních zkouškách a v servisním zázemí. Pro Latvalu, Ogiera, Mikkelsena to bylo zdrojem ještě větší motivace. Start v Guanajuatu sledovalo na místě 80 000 fanoušků, tratě rychlostních zkoušek lemovalo celkem 300 000 diváků.
Sébastien Ogier a Julien Ingrassia vybojovali nejrychlejším časem v tzv. Powerstage tři bonusové body do hodnocení mistrovství světa jezdců a spolujezdců, čímž zvýšili svůj náskok na 38 bodů. Jari-Matti Latvala a Miikka Anttila získali v Powerstage dva bonusové body za druhý nejrychlejší čas – a s 27 body jsou na šestém místě, přičemž na vedoucí posádku Ogier/Ingrassia ztrácejí celkem 50 bodů. Andreas Mikkelsen a Anders Jæger vyšli sice v Mexiku naprázdno, ale s 33 body jsou třetí v průběžném pořadí mistrovství světa.
Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Mexiko – konečné výsledky
01. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen, 4:25.57,4 h
02. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen, + 1.05,0 min
03. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai, + 3.37,9 min
04. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford, + 5.36,4 min
05. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai, + 6.22,6 min
06. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford, + 9.59,5 min
07. Martin Prokop/Jan Tománek (CZ/CZ), Ford, + 12.58,5 min
08. Lorenzo Bertelli/Simone Scattolin (I/I), Ford, + 14.09,6 min
09. Teemu Suninen/Mikko Markkula (FIN/FIN), Škoda, + 18.01,8 min
10. Valery Gorban/Volodymyr Korsia (UA/UA), Mini, + 32.37,3 min
Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Mexiko – výsledky Powerstage
01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 9.57,1 min
02. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 5,4 s
03. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai + 10,4 s
Průběžné pořadí mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship)
Hodnocení jezdců
1. Sébastien Ogier, 77 bodů; 2. Mads Østberg, 39; 3. Andreas Mikkelsen, 33; 4. Dani Sordo, 33; 5. Hayden Paddon, 29; 6. Jari-Matti Latvala, 27; 7. Ott Tänak, 24; 8. Thierry Neuville, 15; 9. Stéphane Lefebvre, 10; 10. Martin Prokop, 6
Hodnocení spolujezdců
1. Julien Ingrassia, 77 bodů; 2. Ola Fløene, 39; 3. Anders Jæger, 33; 4. Marc Martí, 33; 5. John Kennard, 29; 6. Miikka Anttila, 27; 7. Raigo Mõlder, 24; 8. Nicolas Gilsoul, 15; 9. Gabin Moreau, 10; 10. Jan Tománek, 6
Hodnocení konstruktérů
1. Volkswagen Motorsport, 97 bodů; 2. Hyundai Motorsport, 64; 3. M-Sport, 45; 4. Volkswagen Motorsport II, 30; 5. DMACK, 26; 6. Hyundai Motorsport N, 24; 7. Yazeed Racing, 0.