Vývojová studie eX Concept od Mitsubishi Motors, která byla odhalena v roce 2015 na autosalonu v Tokiu, se prezentuje i na mezinárodním ženevském autosalonu 2016 – a poukazuje tak na design, technologická řešení a marketingové pojetí budoucího kompaktního crossoveru Mitsubishi s elektrickým pohonem.
Vývojová studie eX Concept od Mitsubishi Motors Corporation (MMC) představuje vizi kompaktního SUV příští generace s elektrickým pohonem.
Zvenčí prezentuje své image sportovního crossoveru, energicky se proplétajícího ulicemi města, kdy spojuje eleganci karoserie typu „shooting brake“ s křivkami kompaktního SUV. Čelní partie vozu jsou interpretací nové vizuální identity v duchu designové koncepce Dynamic Shield (Dynamický štít) automobilky Mitsubishi Motors. Vývojová studie eX Concept svým pojetím exteriéru i designem interiéru poukazuje na další designové směřování vozů MMC.
Kompaktní eX Concept se soustavou elektrického pohonu využívá vysokokapacitní výkonné baterie společně s kompaktními a vysoce výkonnými elektromotory (vpředu a vzadu), čímž je celý pohon lehčí a hospodárnější. Díky dalšímu poklesu hmotnosti vozu se může pochlubit dojezdem 400 km.
Zástavbou akumulátoru do spodní části karoserie se snížilo těžiště; to společně se soustavou pohonu Twin Motor 4WD a integrovaným systémem S-AWC pro řízení pohonu všech kol pomáhá zajistit jízdní chování, které odpovídá záměrům řidiče a současně zachovává mimořádnou úroveň jízdní stability.
Studie eX Concept kromě jiného představuje technologie autonomního řízení, které staví na spojení technologií on-line propojení automobilů s využitím informačních systémů příští generace a vyspělých technologií aktivní bezpečnosti. Pokud vůz rozpozná nebezpečí, rychle a přesně využije své bezpečnostní funkce. Concept eX je rovněž vybaven funkcemi včasného rozpoznávání poruch a abnormálních stavů, kdy řidiči doporučí, aby svůj vůz zavezl k opravě nebo servisu.
Celá posádka se může těšit ze snadného nástupu do vozidla (protisměrně otevírané zadní dveře, absence prostředních B-sloupků) a příjemného interiéru s odlišným barevným provedením sedadla řidiče a spolucestujících, což evokuje rozdílnou atmosféru na jednotlivých stranách vozu.