Dnes večer se v Praze představil nový crossover od Jaguaru. Byl navržen a zkonstruován tak, aby poskytoval maximální agilitu, okamžitou odezvu a kultivovanost společně s dynamikou a každodenní využitelností. Model je postaven na technologii lehké hliníkové architektury Jaguaru. Kombinuje čistotu linií, povrchů a proporcí s prvky inspirovanými modelem F-TYPE, jako jsou klenuté zadní boky, průduchy v blatnících a osobitá grafika koncových svítilen. Prvky jako úzké světlomety kompletně osazené LED technikou, kovaná 22palcová kola a krátký přední převis přenáší do výroby designovou vizi konceptu C-X17.
Nový model přepraví pět cestujících. Je dlouhý 4 731 mm a rozvor činí 2 874 mm. Objem zavazadlového
prostoru je 650 litrů. Lehkou, tuhou konstrukci karoserie tvoří z 80 % hliník a jde o první monokok s takto vysokým podílem hliníku v daném segmentu. Snížení hmotnosti bylo dosaženo díky kompozitním dveřím zavazadlového prostoru a použití hořčíku u dílů jako jsou příčné nosníky. Verze s přímo řazenou převodovkou, vznětovým motorem o výkonu 180 koní a pohonem zadních kol váží 1 665 kg a dosahuje emisí CO2 okolo 129 g/km. S kompresorem přeplňovaným zážehovým šestiválcovým motorem o výkonu 380 koní z modelu F-TYPE pod hliníkovou kapotou dokáže Jaguar F-PACE zrychlit z nuly na 100 km/h za pouhých 5,5 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
Zákazníci budou mít na výběr z několika pohonných jednotek: vznětový čtyřválec o objemu 2,0 litru s výkonem 180 koní, s přímo řazenou převodovkou s RWD/AWD a samočinnou převodovkou s AWD; vznětový V6 o objemu 3,0 litru s výkonem 300 koní se samočinnou převodovkou s AWD; kompresorem přeplňovaný zážehový V6 o objemu 3,0 litru s výkonem 340 a 380 koní se samočinnou převodovkou s AWD.
Jaguar F-PACE se vyrábí v závodě společnosti Jaguar Land Rover v Solihullu společně se sportovním sedanem Jaguar XE.