Automobilka Lexus v návaznosti na světovou premiéru kupé LC 500 V8 představuje svůj zbrusu nový model LC 500h. Nové kupé se chlubí světovou novinkou v podobě vícestupňového hybridního pohonu, který je příští generací hybridních ústrojí navržených speciálně pro výkonné modely.
Model LC, jehož předlohou byl obdivovaný koncept LF-LC odhalený roku 2012, představuje celkový posun konstrukčních procesů i designových vizí a zároveň předznamenává novou fázi samotné značky Lexus.
Profil kupé s rozvorem 2870 mm, krátkými převisy karoserie (920 mm vpředu, 970 mm vzadu) a nápadně nízkou kapotou charakterizuje aerodynamická linie střechy, zužující se od středu v místě sedadel, čímž vzniká silueta obklopující celou posádku.
Nový vícestupňový hybridní pohon spojuje zážehový motor 3,5 litru V6, výkonný elektromotor a akumulátorový modul typu Li-Ion se čtyřstupňovou automatickou převodovkou zabudovanou do zadní části hybridního převodového ústrojí.
Díky zapojení elektromotoru vůz dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/hdo 5 sekund. Vícestupňový hybridní pohon Lexus disponuje taktéž manuálním režimem ‘M’.
LC 500h je prvním modelem Lexus, jenž staví na zbrusu nové platformě pohonu zadních kol určené pro prémiové modely Lexus, která je součástí nové globální architektury GA-L pro luxusní vozy. Klíčové vlastnosti tohoto nového kupé budou zároveň vzorem pro budoucí modely Lexus s motorem vpředu a pohonem zadních kol.
Nejtěžší část hnacího ústrojí se umístila za osu přední nápravy kvůli vlastnostem typickým pro vozy s motorem mezi přední a zadní nápravou. Velké pneumatiky byly vytlačeny až do rohů karoserie, což znamenalo maximálně zkrátit přední i zadní převis. Kola jsou obuta do pneumatik typu run-flat, které eliminují zbytečný nárůst hmotnosti v případě použití plnohodnotného náhradního kola.
Technické parametry:
Celková délka: 4760 mm
Celková šířka: 1920 mm
Celková výška: 1345 mm
Rozvor náprav: 2870 mm
Uspořádání: Motor vpředu, pohod zadních kol
Převis karoserie vpředu/vzadu: 920 mm / 970 mm
Rozměry kol:
1. 21″ (na přání z kované hliníkové slitiny)
2. 20″ (na přání z kované hliníkové slitiny)
3. 20″ (hliníková slitina – standardně)
Pneumatiky:
1. Vpředu: 245/40 RF21, Vzadu: 275/35 RF21
2. Vpředu: 245/45 RF20, Vzadu: 275/40 RF20
3. Vpředu: 245/45 RF20, Vzadu: 275/40 RF20
Typ motoru: Hybridní motor 3,45 litru
Zdvihový objem (cm3): 3456
Ventilové ústrojí: DOHC 24v VVT-i
Počet válců: 6
Vrtání (mm): 94
Zdvih (mm): 83
Max. výkon motoru (kW): 220 při 6600 ot/min
Maximální výkon akumulátoru (kW): 44,6
Typ akumulátoru: Lithium
Napětí akumulátoru (V): 310
Hmotnost akumulátoru (kg): 50
Celkový systémový výkon (kW/k): 264/354
Max. točivý moment (Nm): 356 při 4500 ot/min
Cílová hodnota akcelerace 0-100 km/h (s): pod 5 s