BMW 750Li xDrive – nejnovější z nejlepších

Luxusní limuzíny bývají nejen vrcholem komfortu, ale také obvykle přinášejí nejmodernější technologie, které automobilka aktuálně uvádí na trhu. V minulém roce se představil nový model BMW řady 7, který přichází v šesté generaci vybaven skutečně převratnými řešeními, jako jsou laserová světla nebo dálkové ovládání vozu při parkování. Dostali jsme možnost otestovat tento vůz s benzínovým osmiválcem, navíc v prodloužené verzi a s pohonem všech kol xDrive.

SONY DSC

V konstrukci nových modelů BMW výrazně těží ze své inovativní technologie karbonových plastů, které byly poprvé použity v hybridním voze i8. Tam také byly vyzkoušeny laserové světlomety, které znamenají skutečnou revoluci v osvětlení. Nová „sedmička“ je v tomto směru skutečnou výkladní skříní, v níž BMW předvádí své technologické inovace. Řada 7 ale na první pohled oslní především svým designem, který přes majestátní rozměry auta nezapomíná na to hlavní, co charakterizuje tuto automobilovou značku – dynamický projev a silný zážitek z řízení.
Prodloužená verze „L“ znamená opravdu hodně dlouhé auto, vyjádřeno čísly to znamená o 14 cm víc než u běžného modelu. Rozměrný ale v případě řady 7 neznamená robustní, tvary totiž i přes prodloužení zůstávají harmonické, ladné a přitom dostatečně dynamické, což u testovaného auta výrazně ovlivňuje i M sportovní paket.

Změny oproti předchozí generaci se mohou zdát oku laika takřka nepostřehnutelné, znalec ale rozdíly odhalí. Přední část vozu zaznamenala úpravy ve tvaru kapoty a jiné rozdělení ploch kolem typických ledvinek. Dříve zarovnaná přední část je nahrazena vytvarovaným zakončením kapoty, která se nyní táhne až k ledvinkám. Ty jsou v aktuálním trojrozměrném provedení a v bocích mají masivnější chromový rámeček než dosud. Tvar světlometů je štíhlejší a více protažený do boků, v lampách pak zřetelně uvidíte modré proužky laserových světel. Nárazník je v bocích zvýrazněn chromovými lištami kolem postranních otvorů pro přívod vzduchu. Boční pohled nenabídne výrazné rozdíly proti předchozímu modelu, záď ale opticky výrazně zeštíhlila díky tenčí chromované lince uprostřed víka kufru a nižším a protáhlejším světlometům.

SONY DSC

Světla jsou standardně v LED diodovém provedení, testovaný vůz byl však vybaven laserovými světly Laserlight, s nimiž se dosvit prodlouží z 300 na 600 metrů. Vydávají zářivé, čistě bílé světlo, které je lidskému oku nejbližší.

Pro řidiče je podmanivý především výkon motoru 450 koní a mohutný točivý moment 650 Nm, stejně jako prvky M sportovního paketu. Cestující na zadních sedadlech pak ocení hlavně aktivně řízené tlumiče a vzduchové odpružení ve spojení se systémem Executive Drive Pro, který mění tuhost stabilizátorů a snižuje náklony karoserie v zatáčkách.

Interiér doznal výrazné změny díky výměně zabudovaného displeje na středovém panelu za obrazovku částečně volně stojící. To ovšem není jediná novinka. Interiér zůstává orientován na řidiče, v kapličce před ním se ale dosavadní částečně virtuální kruhové ukazatele změnily v příplatkový kompletně promítaný displej, v němž se zobrazují informace podle předem navoleného sestavení. Pohodlná sedadla si můžete nastavit podle potřeby, už jen pouhý pohyb ruky v blízkosti sedačky aktivuje na středovém displeji grafiku, v níž můžete své sedadlo přesně konfigurovat. Vůz této třídy pochopitelně disponuje řadou komfortních funkcí, jako je měkké samočinné dovírání dveří, nastavitelná zadní sedadla nebo výběr vůně v interiéru kombinovaný s ionizátorem vzduchu. Pro úplnost doplňme také objem zavazadelníku, který je 515 litrů.

SONY DSC

Vylepšení uvnitř interiéru se nesou jednak ve znamení maximálního pohodlí pro cestující, ale také uživatelského komfortu pro řidiče. Displej pro nastavení vozu je totiž možno ovládat nejen dotykem, ale také gesty, což znamená, že speciální senzory zaznamenají do určité vzdálenosti váš pohyb ruky a nastaví požadovanou funkci i bez dotyku. Masážní sedadla v druhé řadě vám nabídnou osm programů pro dokonalou relaxaci, kromě toho si můžete nechat na obrazovky umístěné na opěradlech předních sedadel nechat promítat speciální cviky, které vám pomohou protáhnout přímo za jízdy tělo unavené dlouhým sezením. Kromě toho si můžete ze zadního sedadla pomocí tabletu nastavit i další parametry, jako výkon klimatizace nebo osvětlení v interiéru.

SONY DSC

Přestože nová řada 7 je doslova nabitá novými technologiemi, dokázala „sedmička“ zhubnout až o 130 kilo proti své předchůdkyni. Za tuto odtučňovací kúru vděčí především karbonovému jádru, totiž konstrukci karoserie, která ve velké míře využívá plastů zesílených karbonovými vlákny, vysokopevnostní oceli a hliníku. Vůz má nyní níž položené těžiště a hmotnost rozloženou v optimálním poměru 50 na 50.

Vrcholem nabídky motorizací je testovaný benzínový osmiválec o objemu 4,4 l, který je přeplňován dvoukomorovými turbodmychadly TwinScroll, a nabídne oslnivý výkon 450 koní. Motor spojený s osmistupňovou automatickou sportovní převodovkou patří ke skvostům značky, a i když hlavní zákaznický zájem bude nejspíš směřovat k dieselovým pohonným jednotkám, řídit vůz s tímto motorem pod kapotou patří k výjimečným zážitkům. Ačkoliv musí dát do pohybu obrovitý vůz dlouhý 5,2 metru, který váží bezmála dvě tuny, dělá to s neuvěřitelnou lehkostí a bez zaváhání. Za všechno mluví tabulkový údaj o zrychlení z nuly na stovku za 4,5 sekundy. Kombinovaná spotřeba by přitom měla dosáhnout podle technických parametrů 8,3 l/100 km. Test vozu těsně po zajetí (na počítadle kilometrů bylo při převzetí k testu 2000 km) ukázal spotřebu 11,8 l/100 km.

Kouzelný klíč
Nový klíč s displejem pro dálkové ovládání vozu dokáže skutečná kouzla. Nejen, že vám po zapnutí sdělí, jestli jste své auto dobře zamkli, ale také vám řekne, jaký vám zbývá dojezd nebo umožní naprogramovat zapnutí klimatizace na určitou hodinu. Umí také sám zajet s autem do parkovacího místa. Jistě to dobře znáte – na místo zajedete snadno, místa pro otevření dveří je ale proklatě málo. Stačí tedy auto přesně nasměrovat do parkovacího místa (musí to být na vzdálenost maximálně 1,5 násobku délky vozu), vystoupit, zavřít dveře a pomocí klíče vůz „zasunout“ přesně tam, kde jej chcete zanechat.

Popisovat všechny asistenční systémy by vydalo na další stranu testu, proto se soustřeďujeme na to hlavní – soubor asistentů Driving Assistant Plus spolupracuje do té míry, že v určitých případech je vůz schopen polo autonomní jízdy. Kromě toho tu funguje nová generace kamerového systému, s nímž vidíte při parkování vůz z panoramatického, 3D i postranního pohledu.

Cena BMW řady 7 začíná na 2 338 700 Kč, a to za model 730d. Testovaný benzínový osmiválec v prodlouženém vozu pořídíte minimálně za 3 107 tisíc korun. S příplatky pak cena testovaného vozu vyšplhala na výsledných 4 243 308 Kč.

Testovaný model:
motor: zážehový osmiválec 4395 cm3
výkon: 330 kW/450 k při 5500 – 6000 ot./min.
točivý moment: 650 Nm při 1800 – 4500 ot./min.
rozměry: délka 5238 mm, šířka 1902 mm, výška 1479 mm
rozvor náprav: 3210 mm

Nejnovější test BMW 730d najdete v příštím vydání časopisu AutoforDrive.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru