Ogier první na Monte

Sucho, mokro, sníh i led, to byly extrémní podmínky na letošní první soutěži mistrovství světa v rallye. Triumfovala v ní posádka Sébastien Ogier/Julien Ingrassia s vozem Polo R WRC, na druhém místě se umístili jejich týmoví kolegové Andreas Mikkelsen/Anders Jæger. Sébastien Ogier tím dosáhl tři vítězství na Monte Carlo v řadě.

Rallye Monte Carlo 2016

Sandro Munari to dokázal s Lancií, Walter Röhrl s Opelem, Lancií a Audi, Tommi Mäkinen s Mitsubishi a Sébastien Loeb s Citroënem. Mezi tyto skutečné legendy světových rallye se nyní zařadil Sébastien Ogier, který jako teprve pátý jezdec v historii mistrovství světa v rallye vyhrál Rallye Monte Carlo třikrát v řadě: v letech 2014, 2015 a 2016 s Volkswagenem. Polo R WRC o výkonu 318 koní je po vozech Porsche 911, Lancia Stratos, Lancia Delta, Mitsubishi Lancer a Citroën Xsara šestým modelem, který má na svém kontě tři vítězství na „Monte“.

 

Byla to typická „Monte“. Zatímco jedna rychlostní zkouška se jela na suchém povrchu nebo na mokrém asfaltu, ležel na trati následující rychlostní zkoušky sníh a led. A někdy se i na několikakilometrovém úseku neustále střídaly všechny uvedené podmínky. Rallye Monte Carlo je v tomto ohledu jedinečným podnikem v kalendáři mistrovství světa v rallye. Také v ročníku 2016 dostála své pověsti a nabídla nepředvídatelnost za každou zatáčkou. Jezdci tak museli mít šťastnou ruku při volbě pneumatik pro 16 rychlostních zkoušek o celkové délce 377,59 kilometru.

 

Rallye Monte Carlo skončila pro posádku Latvala/Anttila předčasně kvůli nehodě

Pro posádku Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila skončila Rallye Monte Carlo již v sobotu. Na deváté rychlostní zkoušce sjela tato dvojice z vozovky do příkopu, odkud pokračovala v jízdě až na louku. Přitom došlo k lehkému kontaktu s jedním divákem, který však naštěstí nebyl zraněn. Latvala/Anttila se kvůli poškození vozidla nedostali včas ke kontrolnímu stanovišti následující rychlostní zkoušky, čímž pro ně rallye skončila. Finskému duu byla později udělena peněžní pokuta, protože nezastavili podle předpisů na místě nehody. Sportovní komisaři navíc uložili posádce Latvala/Anttila podmínečný trest zákazu startu v jedné rallye, který bude aplikován pouze v případě dalšího porušení pravidel. Jezdec, spolujezdec i tým tyto postihy akceptovali.

Co řekli o první letošní soutěži sami jezdci?

Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1

„Vítězství tady v Monte Carlo je pro mě okamžikem plným velkých emocí! Třetí vítězství v této legendární rallye je zkrátka nepopsatelný pocit. Podmínky byly tak náročné, povrch velmi kluzký a namrzlý. Z tohoto úspěchu jsem velmi šťastný. Rád bych poděkoval celému týmu, který o tomto víkendu odvedl fantastickou práci. Moji ledoví špióni pracovali velkolepě, Jean Joseph Simon dělal pro mě tuto práci na ‚Monte‘ poprvé. Bylo to pro ně skutečně obtížné stanovit dobré předpovědi o stavu jednotlivých úseků tratě. Polo fungovalo skvěle. K tomu to obrovské množství fanoušků, kteří mě a Juliena hnali dopředu – byl to zkrátka dokonalý víkend!“

Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2

„Se svým spolujezdcem Miikkou Anttilou v plném rozsahu akceptujeme rozhodnutí pořadatelů. Bezpečnost diváků a účastníků rallye má bezesporu absolutní prioritu. Velmi nás tato událost mrzí a uděláme všechno pro to, aby se něco takového v budoucnosti už neopakovalo. Zároveň jsme šťastní, že divák z tohoto případu vyvázl bez následků a nestalo se tedy nic vážného.“

Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9

„Bylo to absolutně fantastický vstup do nové sezony mistrovství světa v rallye. Druhé místo na ‚Monte‘ – to je vždy něco mimořádného. Zároveň to však byla moje první rallye s novým spolujezdcem Andersem Jægerem – a hned jsme společně stáli na stupních vítězů, to je zkrátka velkolepé. Věděl jsem, že má Anders velký talent. Po celý víkend pracoval perfektně, za to mu patří největší kompliment. Byla to typická ‚Monte‘, nejtěžší začátek pro něj, jaký si lze představit. V poznámkách se muselo dělat velké množství změn kvůli mnoha vrtochům počasí a rozmanitým podmínkám od ledu a sněhu až po suchý asfalt. Také my jezdci jsme museli být trvale ostražití. Díky mým ledovým špionům, jimiž byli Bernt Kollevold a Timo Alanne, stojíme dnes na stupních vítězů jako druzí. A nesmíme zapomenout na celý tým, který pracoval opět v dokonalé harmonii. Zkrátka, prožili jsme absolutně velkolepý den.“

Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Monte Carlo – konečné výsledky

  1. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 3:49.53,1 h
  2. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), Volkswagen + 1.54,5 min
  3. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai + 3.17,9 min
  4. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford + 4.47,7 min
  5. Stéphane Lefebvre/Gabin Moreau (F/F), Citroën + 7.35,6 min
  6. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai + 10.35,5 min
  7. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford + 11.39,9 min
  8. Elfyn Evans/Craig Parry (GB/GB), Ford + 18.30,8 min
  9. Esapekka Lappi/Janne Ferm (FIN/FIN), Škoda + 20.41,0 min
  10. Armin Kremer/Pirmin Winklhofer (D/D), Škoda + 20.43,9 min

Průběžné pořadí mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship)*

Hodnocení jezdců

  1. Sébastien Ogier, 28 bodů; 2. Andreas Mikkelsen, 19; 3. Thierry Neuville, 15; 4. Mads Østberg, 12; 5. Stéphane Lefebvre, 10; 6. Dani Sordo, 10; 7. Ott Tänak, 6; 8. Elfyn Evans, 4; 9. Esapekka Lappi, 2; 10. Armin Kremer, 1.

Hodnocení konstruktérů

  1. Volkswagen Motorsport, 25 bodů; 2. Hyundai Motorsport, 25; 3. M-Sport, 20; 4. Volkswagen Motorsport II, 18; 5. Hyundai Motorsport N, 6.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru