Předchůdce současného speciálu Fabia R5 položil základy úspěchům továrního týmu Škoda Motorsport. Posádka Zdeněk Pohl/Jaroslav Hausman se před 80 lety na Rally Monte Carlo umístila na druhém místě ve třídě do 1500 cm3. Lidový vůz Popular později vznikl i v prodejní sérii roadsterů a kupé Škoda Popular Monte Carlo.
Jak říká Michal Hrabánek, vedoucí Škoda Motorsport, Popular měl ve 30. letech minulého století na závodních tratích podobně výlučné postavení, jako současná Fabia R5. Ta v sezoně 2015 získala čtyři vítězství ve WRC 2, pět národních titulů a také čtvrtý titul APRC v řadě pro značku Škoda.
„Pokroková technická koncepce s tehdy moderním páteřovým rámem, nezávislým zavěšením všech kol a synchronizovanou převodovkou v uspořádání transaxle v mnohém předběhla dobu,“ říká Michal Velebný, koordinátor restaurátorské dílny Škoda Muzea v Mladé Boleslavi.
Popular debutoval v roce 1934 a vytvořil základ nabídky zcela nové generace osobních a lehkých užitkových vozidel mladoboleslavské značky, která se díky tomu v průběhu třicátých let stala v Československu nejprodávanější značkou a sbírala úspěchy také v zahraničí.
Roadster Škoda Popular pro Rally Monte Carlo 1936 byl vybaven třístupňovou přímo řazenou převodovkou v bloku s rozvodovkou zadní nápravy a výkonnějším motorem z řady Rapid. Čtyřválec o zdvihovém objemu 1386 cm3 dosahoval výkonu 34 koní (25 kW) a dvě palivové nádrže o celkovém objemu 170 litrů mu zaručovaly dojezd přibližně 1500 km. Největší rychlost činila 110 km/h. Z hmotnosti 790 kilogramů připadlo na otevřenou karoserii pouhých 250 kg, plně naložený Popular vážil asi 960 kg plus 170 kilogramů posádky.