Volvo testuje detekci klokanů

Společnost Volvo Cars začala pracovat na vývoji technologie detekce klokanů, která by měla vyřešit jednu z nejčastějších příčin dopravních nehod v Austrálii. Tým expertů vyrazil do hlavního města Austrálie, kde budou natáčet a studovat chování klokanů v dopravním provozu v jejich přirozeném prostředí. Nasbíraná data budou automobilkou použita k vývoji vůbec prvního systému detekce klokanů a prevence před jejich sražením.

Volvo Cars begins first ever Australian tests for kangaroo safety research

Podle údajů Národní silniční a motoristické asociace (NRMA) dojde každý rok na australských silnicích k více než 20 tisícům srážek klokanů, což stojí pojišťovny přes 75 milionů australských dolarů ročně. Lidské ztráty v podobě vážných zranění a úmrtí jsou nevyčíslitelné. Automobilka tudíž začala vyvíjet unikátní systém, který rozpozná klokany na základě radarové a kamerové technologie a v případě bezprostředního nebezpečí kolize začne automaticky brzdit.

„Zatímco technologie rozpoznávání chodců se zaměřuje především na jízdu ve městě, náš program detekce klokanů se soustředí hlavně na situace, k nimž dochází na dálnicích, kde se jezdí vysokými rychlostmi,“ uvedl Martin Magnusson, starší bezpečnostní inženýr společnosti Volvo Cars. „Přestože jsou klokani velmi nepředvídatelná zvířata a je obtížné se jim vyhnout, jsme si jistí, že dokážeme naši technologii vyladit natolik, aby byla schopna ve vysoké rychlosti klokana rozpoznat a vyhnout se nárazu.“

„Ve Švédsku jsme prováděli podobný výzkum, který se týkal větších a pomalejších zvířat, jako jsou losi, sobi a krávy, která způsobují vážné dopravní nehody zase na našich silnicích. Klokani jsou menší než tato zvířata a jejich chování je nevyzpytatelnější. A právě proto je velmi důležité, abychom testovali a kalibrovali naši technologii na základě chování skutečných klokanů v jejich přirozeném prostředí.“

„Smyslem tohoto typu technologií však není sejmout z řidičů jejich zodpovědnost. Pokud bude řidič nepozorný, vůz jej nejprve varuje a poté začne sám naplno brzdit, aby bylo možné předejít hrozícímu nárazu,“ dodal Martin Magnusson.

 

Technologií, z níž se bude při vývoji systému detekce klokanů vycházet, je systém City Safety. Ten je nyní schopen rozpoznat ostatní vozidla, cyklisty a chodce, a to jak ve dne, tak v noci. Jedním z nezbytných senzorů je radar umístěný v mřížce chladiče, který sleduje prostředí před vozem a dokáže rozpoznat pohybující se objekty, jako jsou zvířata, vozidla, cyklisté a chodci. S radarem spolupracuje vyspělá kamera s vysokým rozlišením. Ta je velmi citlivá na světlo a ze své pozice v čelním skle rozpoznává, kterým směrem se objekt pohybuje, přičemž pomáhá počítači vyhodnotit, k jakým krokům je třeba přistoupit a zda je vůbec nutné na situaci reagovat. Po rozpoznání objektu trvá řídicí jednotce rozhodnutí o přiměřené reakci přibližně 0,05 sekundy. Pro srovnání: člověk je schopen zareagovat během 1,2 sekundy.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru