Mitsubishi ASX 1,6 DI-D 4WD – s novým motorem

Oblíbené malé SUV japonské značky Mitsubishi dostalo pod kapotu nový motor, dieselovou jednotku 1,6 l, která plní emisní normu Euro 6. Nahradí tak předchozí agregát 1,8 a doplní výkonnější dieselový dvoulitr a benzínový motor 1,6 MIVEC. Trojice motorizací tak kompletně splňuje přísnější emisní podmínky. Verze 1,6 DI-D je k dispozici jen s pohonem všech kol 4WD.

SONY DSC

Design ASX není nijak výstřední a v testované černé metalíze působí velmi ukázněně. Jeho délka necelé 4,3 metry slibuje dobrou manévrovatelnost, která je díky výšce 1,6 m spojená s výhodou dobrého rozhledu a přitom snadného nastupování a vystupování. ASX se tudíž dobře osvědčuje jako městský crossover, přestože jeho terénní parametry jej docela dobře předurčují i pro jízdu na nezpevněných cestách. Oplastování blatníků a podběhů je celkem decentní, přední i zadní ochranný kryt ale naznačují, že se ASX nebojí ani bláta a kamení.

Interiér neprošel viditelnými změnami, takže může působit ve srovnání se současnými automobilovými novinkami trochu moc jednoduše, to ale nemusí být na závadu, protože ovládání je intuitivní a snadné a v konečném důsledku vám tu nic nechybí. Nic se nezměnilo ani s klimatizací, která se nastavuje velkými kruhovými ovladači, jejich polohu ale budete muset vyzkoušet spíš intuitivně než pomocí zvolené teploty na číselníku.

Sedadla řidiče a spolujezdce nabízejí docela pohodlné usazení, sedáky jsou dost široké, i když bez výraznějšího bočního vedení. V druhé řadě nebudou pasažéři nijak omezeni, místa pro nohy je dost, lavice je sice trochu krátká, ale přesto tady nabízí ASX slušný prostor pro život. Zavazadla na tom budou ještě lépe, mají tu k dispozici objem 419 l, po přikoupení speciální úpravy až 488 litrů.

Nový motor je řazen výhradně šestistupňovou manuální převodovkou, jejíž páka se pohybuje v krátkých a přesných drahách. Reakce motoru jsou překvapivě svižné, dobrý pocit budete mít i z jízdy po dálnici a příjemné překvapení vám přichystá spotřeba, která má být v kombinovaném provozu 5,0 l/100 km, přičemž během redakčního testu se bez snahy o úspornou jízdu dalo dosáhnout slušných 6,5 l/100 km. Pro úplnost ještě dodejme, že maximální rychlost s tímto motorem je 180 km/h, zrychlení z nuly na stovku za 11,5 s.

Podvozek v kombinaci s pohonem všech kol předvádí celkem vyrovnanou jízdu, i když trochu méně komfortní při přejezdu větších výmolů, na náklony v zatáčkách si rovněž nebudete stěžovat. Při opravdu drsné jízdě vás ale může zaskočit občasná neposlušnost zádi, kterou od jinak velice vyrovnaného vozu příliš neočekáváte. Jednoznačně pozitivní je schopnost ASX poprat se i s terénními překážkami. Se světlou výškou 180 mm, předním a zadním nájezdovým úhlem 20, resp. 32 stupňů, úhlem náklonu 49 stupňů a brodivostí až 400 mm se nemusíte bát výletů zcela mimo silnice. Ručně ovládané rozdělení točivého momentu umožňuje zamknout poměr mezi nápravy, to když někde uvíznete nebo jedete po ledu. Jinak můžete nechat rozdělování hnací síly na elektronice.

S inovací pro nový modelový rok přibyl do výbavy audiosystém s dotykovým displejem, parkovací kamera, vyhřívání sedadel řidiče a spolujezdce a také volant dostal nový design. Mitsubishi nabízí v době redakčního testování ASX za akční cenu, takže v testované motorizaci si je můžete pořídit od základní ceny 624 850 Kč, s menšími příplatky byl testovaný vůz za 650 288 korun. Cena ASX ale začíná již na akčních 369 000 Kč, a to s benzínovým motorem v základní výbavě Inform.

Testovaný model:

motor:  vznětový čtyřválec 1560 cm3

výkon:  84 kW/114 k při 3600 ot./min.

točivý moment:  270 Nm při 1750 ot./min.

rozměry:  délka 4295 mm, šířka 1810 mm, výška 1625 mm

rozvor náprav: 2670 mm

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru