BMW X6 30d xDrive – extravagantní extrovert

Svůj model X6 řadí BMW do kategorie SAC, neboli Sports Activity Coupé. Nijak přitom neskrývá, že úkolem tohoto vozu je především budit pozornost. Do příchodu druhé generace na konci loňského roku oslovil tento vůz skoro čtvrt milionu zákazníků. Současný model má vylepšený design a dostal do vínku nejlepší technologie.

SONY DSC

Exteriér X6 je do důsledku extravagantní a osobitý. Spojení robustnosti SUV s dynamickými liniemi kupé je velmi netradiční designové řešení, a tak není divu, že tento vůz působí osobitě až provokativně, což je ostatně jeho úkolem. Druhá generace už tolik nevystavuje na odiv muskulaturu, vnější designové změny autu rozhodně prospěly. Výrazný přední nárazník je plasticky vymodelovaný do tvaru širokého X, po bocích jsou masivní otvory přívodu vzduchu a nad nimi mlhovky. Tvar nárazníku se ovšem může lehce měnit podle zvoleného modelu a výbavy.

Světlomety jsou ve standardu bi-xenonové, známé kroužky mají aktuální seseknutý tvar. Světlomety jsou protaženy až k širokým ledvinkám s robustní chromovou lištou po obvodu. Silueta vozu v druhé generaci hodně získala – je víc protažená, prolisy ve dveřích auto opticky ještě zeštíhlují a kabina umístěná hodně vzadu dává vyniknout rozměrné kapotě. Záď je sice doširoka rozkročená, díky dvěma prolisům ale opět vypadá dynamičtěji než u předchozího modelu. I když si tento vůz se svými řidiči terénu asi moc neužívá, vpředu i vzadu je pro případ výletů mimo cesty velký ochranný kryt.

Interiér testovaného auta v působivém dvoubarevném provedení je nepřehlédnutelný, ale více než extravagance tu úřaduje mimořádný luxus. Pro posádku je vnitřní prostor velice vzdušný, o nedostatku místa na kterémkoliv sedadle nemůže být řeč, přesto si tu ale nepřipadáte jako v autě, které měří na délku pět metrů. Kabina vás příjemně obklopuje, zvýšené sezení zaručuje dobrý rozhled.

Palubní deska, která je stále orientovaná na řidiče, doznala několika výrazných změn – velký displej pro ovládání infotainmentu už není zcela zabudovaný, ale částečně volně stojící, středová konzola má zvýšený okraj, kruhový ovladač rozhraní iDrive má horní dotykovou plochu, která funguje jako touchpad a přístrojový štít umožňuje zobrazení ukazatelů v různých konfiguracích a barvách. Volant dobře padne do ruky, nastavení jeho polohy je v dostatečném rozsahu, takže si nebude stěžovat dlouhán ani drobeček. Krásně tvarovaná sedadla jsou nejen pastvou pro oči, ale také výbornou oporou pro záda, zvlášť když je možno měnit šířku bočnic, které se přifouknou či splasknou podle potřeby a vaší postavy. Zavazadelník o objemu 580 litrů se oproti předchozí generaci zvětšil až o 75 litrů. Víko kufru zavřete a otevřete elektricky, případně otevřete pohybem nohy pod nárazníkem. Při manévrování s autem vám pomáhá soustava kamer, přičemž zadní parkovací kamera nabídne mimořádně věrný obraz ve vysokém rozlišení.

Nabídka motorizací zahrnuje benzínový třílitrový šestiválec a osmiválec 4,4 l. Diesel je zastoupen třílitrovým šestiválcem ve třech výkonových verzích, přičemž testovaný vůz poháněl nejslabší z nich. Jeho výkon je 258 koní a točivý moment 560 Nm. Stejně jako všechny ostatní verze X6 má i tento model 30d pohon všech kol xDrive. Testovaný třílitrový turbodiesel patří k osvědčeným pohonným jednotkám a stejně jako v jiných testovaných BMW i u X6 prokázal výborné vlastnosti. Oproti minulé generaci má výkon zvýšený o 10 kW a akcelerace se zlepšila skoro o sekundu na výsledné zrychlení z nuly na stovku za 6,7 s. Řazení automatickou osmistupňovou sportovní převodovkou, která je ve standardu, nemá chybu, ostatně ve spojení s dieselovým šestiválcem se jedná o vyzkoušený úspěšný tandem. Jeho uváděná kombinovaná spotřeba je 6,0 l/100 km, naše během testu s menším podílem dálničních úseků byla 9,1 l.

Naladění podvozku svádí k hodně energické jízdě a X6 se jí nikterak nebrání. Pohon všech kol, který rozděluje automaticky hnací sílu mezi nápravy, ve spojení se systémem pro plynulou změnu točivého momentu posílaného mezi jednotlivá zadní kola drží tento robustní vůz dokonale na silnici i za zhoršených jízdních podmínek. Průjezdy zatáčkami jsou sebejisté, určitý respekt ale vyvolává hmotnost vozu, která je u testované verze 2140 kg. Díky minimálním náklonům máte sice pocit, že elektronika má všechno pevně pod kontrolou, jistá dávka soudnosti je ale potřeba, protože tady krotíte opravdu velkou hmotu, i když vám to za volantem vůbec tak nepřipadá. Jízda v městském provozu i dálničním tempu je komfortní, adaptivní podvozek umožňuje rovněž různá nastavení tlumičů.

Ve standardu X6 je řada sofistikovaných asistentů – balík Driving Assistant obsahuje kamerový systém s hlídáním jízdy v pruhu (ozývá se vibracemi volantu), varování před srážkou s chodcem plus automatické brzdění nebo tempomat s brzdnou funkcí. Na výběr pak máte ještě asistenci pro jízdu v koloně, inteligentní parkovací asistent a další.

BMW X6 začíná v ceníku na 1 783 600 Kč, a to za testovaný model 30d xDrive. Vrcholem nabídky je X6 M s osmiválcem o výkonu 575 koní s cenovkou 3 107 000 korun.

Testovaný model:

motor:  vznětový šestiválec 2993 cm3

výkon:  190 kW/258 k při 4000 ot./min.

točivý moment:  560 Nm při 1500 – 3000 ot./min.

rozměry:  délka 4909 mm, šířka 1989 mm, výška 1702 mm

rozvor náprav: 2933 mm

 

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru