Opel Vivaro Combi L1H1 – vesele na výlet

Vivaro najdete v nabídce Opelu mezi užitkovými vozy. Verze Combi je ale upravena pro přepravu až devíti osob, které se mohou pohodlně přepravit na výlet nebo sportovní aktivitu, a to komfortním a rychlým způsobem. Vyzkoušeli jsme jeden z nových motorů BiTurbo.

SONY DSC

 

Druhá generace modelu Vivaro dostala kromě nových pohonných jednotek také modernější tvář, která nepostrádá šarm, pokud se něco takového dá říct o dodávkovém autě. Předchozí model měl za sebou třináct celkem dobrých let, kdy s ročními prodeji padesát tisíc vozů obsadil skoro desetinu evropského trhu.

Velká přední maska má logo umístěné uprostřed výrazné přední lišty a do boků jsou protažené robustní světlomety. Spodní mřížka v předním nárazníku dodává autu přívětivou tvář a přispívají k tomu i přední mlhovky v rozích. Černé a chromované lemy propůjčují světlometům skoro trojrozměrný vzhled a LED světla pro denní svícení mají připomínat orlí oči.

Jako správné užitkové auto je Vivaro dostatečně variabilní, a to i v exteriéru. Na výběr jsou tři verze vnějšího uspořádání, takže může vypadat jako dodávka, minibus nebo mobilní kancelář. Testované Combi je dodávka s prosklenou skříní a ve verzi L1H1 měří na délku bez dvou milimetrů pět metrů. Díky tomu se s ním poměrně dobře manévruje a vejde se i do prostornější garáže.

Vivaro bylo vyvinuto ve spolupráci se značkou Renault, proto v interiéru najdete řadu prvků známých z těchto vozů – například řešení palubní desky, ciferníků, ale třeba i okna. Přístrojový štít je dobře řešen – na ukazatele je dobře vidět a výhled z okna je také vyhovující. Středový panel je uspořádán jednoduše a ovládání je pohodlné, neškodilo by ale trochu víc odkládacích přihrádek. Praktická je gumová podlaha, zejména pokud se cestuje v nepříznivém počasí a vůz je plně obsazen. Má to ale i své nevýhody, protože zavazadla umístěná pod nohama pasažérů mohou až příliš snadno cestovat sem a tam.

S novou generací přišly do nabídky dva přeplňované motory – 1.6 CDTI a 1.6 BiTurbo CDTI. My jsme otestovali ten druhý, který poskytuje výkon 140 koní a má dvě turbodmychadla. S jeho projevem by mohl být řidič dodávky spokojený – zdá se, že má dost síly (i když jsme netestovali při plném zatížení), šestistupňovým manuálem se řadí bez problémů, i když si samozřejmě budete muset zvykat na řadicí páku umístěnou v trochu jiném úhlu a vzdálenosti než v osobním autě. Kabina je dobře odhlučněná, a tak sem zvuk motoru nějak příliš moc neproniká, to spíš ve vyšších rychlostech uslyšíte hvízdání větru kolem zrcátek a vysoká karoserie rovněž přispívá k vyššímu aerodynamickému hluku. Kolem dálničního limitu je ale v kabině zvukový komfort pořád dost přijatelný. Spotřeba během redakčního testu byla 8,6 l/100 km, výrobce uvádí kombinovanou spotřebu 6,4 l/100 km.

Aby byla pro řidiče jízda příjemnější, nabízí Opel u verze Combi řadu prvků výbavy už ve standardu. Jedná se především o zrcátko pro zobrazení mrtvého úhlu ve sluneční cloně, ESP s asistencí pro rozjezd do kopce a brzdovým asistentem, palubní počítač a elektrické ovládání oken nebo výškově nastavitelné sedadlo řidiče s bederní a loketní opěrkou. Kromě toho je v nabídce třeba i tempomat, klimatizace atd. Pro bezpečnost přepravovaných dětí slouží úchyty ISOFIX. My jsme měli v testovaném voze také parkovací asistent, vyhřívaná zadní sedadla a topení v zadních řadách, zatmavená boční skla a posuvné boční skleněné dveře.

Ceník Opelu Vivaro je dost košatý, protože kombinací, které si můžete zvolit, je opravdu hodně. Cena základního modelu Combi je 654 610 Kč včetně DPH, testovaný vůz měl cenovku 749 558 korun.

Testovaný model:

motor:  vznětový čtyřválec 1598 cm3

výkon:  103 kW/140 k při 3500 ot./min.

točivý moment:  340 Nm při 1750 ot./min.

rozměry:  délka 4998 mm, šířka 1956 mm, výška 1971 mm

rozvor náprav: 3098 mm

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru