A7 Sportback přišel před časem s menším faceliftem, který se dotkl masky chladiče, nárazníků a koncovek výfuků. Byly zařazeny příplatkové světlomety Matrix a pro vyšší výkonové verze je k pohonu quattro doplněn sportovní diferenciál rozdělující točivý moment mezi kola zadní nápravy. Zcela přepracován byl šestiválcový třílitrový turbodiesel.
Velké pětidveřové kupé, to byla ještě před pár lety neznámá kategorie. Když ale přišel na trh Mercedes-Benz CLS, bylo jasné, že takové auto části zákazníků chybělo. Sportovně elegantní jako klasické kupé, ale s další dvojicí dveří, které jsou tu snad jen pro pohodlnější nastupování nebo lepší pocit, že jste si nekoupili až tak nepraktické auto. Ať tak či tak, fakt je, že se velká pětidveřová kupé zabydlela v portfoliu prémiových značek natrvalo. Také A7 Sportback mezi ně patří. Poznáte jej především podle impozantního řešení zádi, která přitahuje oči sportovně založených mužů.
Model A7 Sportback je v nabídce Audi od roku 2010. Má dlouhou kapotu, prudce se svažující střechu a po faceliftu je ještě ostřejší než dřív. Změny poznáte také na přední masce a náraznících, nově řešené jsou koncovky výfuků. Celek působí dynamicky a přitom ladně, lehce futuristický nádech dodávají nové světlomety Matrix LED s postupně se rozsvěcujícími směrovkami. Nikde nevyčnívá žádný rušivý prvek, je zajímavé, jak dokonale dokázali designéři vytvořit dojem monolitické mramorové sochy, což je jistě umocněno i lesklým bílým lakem testovaného vozu.
Karoserie je z velké části hliníková, takže tato majestátní jachta váží 1905 kg, což je při rozměrech vozu velmi dobrý výsledek. Interiér samozřejmě nemůže nabídnout nic jiného než esenci luxusu, kvality a mimořádně pečlivého dílenského zpracování. Přední sedadla jsou nastavitelná přesně do polohy, která vám vyhovuje, mohou být vyhřívaná, odvětrávaná a mají masážní funkci, na výběr máte pět různých barev čalounění z kvalitní kůže. Kufr má objem 535 litrů, po sklopení zadních sedadel dostanete až 1390 litrů, navzdory štíhlému řešení karoserie se vejdou i rozměrnější předměty. A7 Sportback pohodlně přepraví i pasažéry na zadních sedadlech, pro průměrně vysokého dospělého člověka je tu místa relativně dost.
Diesel 3,0 TDI byl zásadně přepracován a nabízí nejen odpovídající výkony, ale také příkladně ekonomický provoz. Třílitrový V6 spotřebuje ve verzi „ultra“ s výkonem 160 kW (218 k) a pohonem předních kol v průměru jen 4,7 litru paliva na 100 kilometrů, což odpovídá emisím CO2 122 gramů na kilometr. Prostřední v řadě co do výkonu je jednotka 3,0 TDI s výkonem 200 kW (272 k) a vznětový motor 3.0 TDI biturbo clean diesel nabízí 235 kW (320 k). Od předchozích dvou generací se motor 3,0 TDI liší mimo jiné i významně sníženou hmotností (celý motor váží 192 kg). Základní parametry, tedy vrtání (83,0 mm) a zdvih (91,4 mm) při zdvihovém objemu válců 2967 cm3 převzal od svého předchůdce, v detailech ale došlo na mnohé úpravy. Tlak systému vstřikování common-rail dosahuje až 2000 barů, extrémně rychlé přepínání piezoelektrických vstřikovačů umožňuje provést až osm vstřiků během jednoho cyklu. Vodou chlazené turbodmychadlo s proměnlivou geometrií lopatek využívá elektricky ovládaný polohovací mechanismus VTG, maximální plnicí tlak se zvýšil z 1,6 na 2,0 baru.
Testovaná motorizace stojí uprostřed nabídky a ve spojení s automatickou převodovkou nabídne dostatek výkonu a hladký chod, jaký se u velkého kupé představujete. S pohonem všech kol quattro je i průjezd zatáčkou dostatečně dynamický, své si tu ovšem řekne délka rozvoru a karoserie. V režimu Comfort se v oblouku nevyhnete lehkým náklonům, sportovní nastavení podvozku ale tuto otázku bezezbytku vyřeší. Během redakčního testu jsme zaznamenali spotřebu 8,8 l/100 km, podle tabulek by měla být kombinovaná spotřeba 5,2 litrů. Těžko říct, zda byste ji dokázali dosáhnout, protože zrychlení z nuly na stovku za 5,7 sekundy a maximální rychlost 250 km/h jsou parametry, které vás asi k ekonomické jízdě moc nutit nebudou.
Vůz této třídy dostal pochopitelně sofistikované asistenty a také systém MMI s osmipalcovým monitorem s vysokým rozlišením. Neváhejte ani s příplatkovou zvukovou aparaturou Bang & Olufsen Advanced Sound System, stojí opravdu za to.
Ceník Audi A7 Sportback začíná na 1 351 900 Kč, a to s dvoulitrovým benzínovým motorem 2.0 TFSI. Dieselové šestiválce poskočí nejméně na 1 460 900 korun, testovaná motorizace pak stojí nejméně 1 596 900 Kč, možnosti příplatkové výbavy jsou však u Audi hodně bohaté, takže výslednou cenu vašeho nového Sportbacku ještě mohou významně ovlivnit. Za ledovcově bílou metalízu přidáte 33 700 korun, paket asistenčních systémů stojí 71 700 Kč, velké možnosti dává také výběr dekorací v interiéru.
Testovaný model:
motor: vznětový šestiválec 2967 cm3
výkon: 200 kW/272 k při 3500 – 4250 ot./min.
točivý moment: 580 Nm při 1500 – 3250 ot./min.
rozměry: délka 4974 mm, šířka 1911 mm, výška 1420 mm
rozvor náprav: 2914 mm